c_300_250_16777215_10_images_10310.jpg

 

ترکمن سسی – جمعه بازار کتاب گرگان هر هفته در پیاده روی ضلع شرقی پارک شهر گرگان ، اندکی بالاتر از میدان مرکزی شهر دایر می شود.


علاوه بر شهروندانی که به صورت اتفاقی از این مکان کتاب می خرند ، جمعه‌ بازار کتاب گرگان مشتریان ثابت نیز دارد که حتی از شهرهای اطراف نیز جمعه ها برای دیدن و خرید کتاب به اینجا می آیند.
یکی از فروشندگان کتاب به خبرنگار ترکمن سسی گفت: این بازار کتاب از حدود 25 سال قبل از دوره خاتمی شروع شده و هنوز هم ادامه داره. اینجا کتاب های دست دوم فروخته میشه اما قیمت ها نسبت به بازار ارزان تره. مثلا کتابی که چاپ 10 سال قبل هست و 7 تومان قیمت خورده الان در بازار حدود 90 تومان هست اما اینجا همین کتاب 25 تومان هست.
وی که ده سال است در این مکان کتاب می فروشد ادامه داد: اینجا هیچکدام ناشر نیستن همه کتابفروشن و همه از گرگان هستن اما خریداران کتاب از شهرهای اطراف هم میان. ما از صبح که میاییم تا شب هنگام هستیم و شکر خدا فروش هم خوبه.
 نوجوان 15 ساله ای که کتاب تازه ای در دست دارد گفت: این کتاب یکی از پرفروش ترین های خارج از کشور بوده ، آن را با حدود 60 درصد قیمت روی جلد خریدم.
هرچه باشد کتاب آن یار مهربان قدیمی و دانا و خوش بیان است و جمعه بازار کتاب گرگان فرصت خوبی برای دوستداران کتاب است. تعداد زیادی کتاب در موضوعات مختلف در آنجا عرضه می شود اما انتظار است مدیران فرهنگی و متولیان این حوزه  نظارت کنند تا برای حمایت از حقوق مولفان و ناشران ، کتاب‌ها به صورت قاچاق و کتاب‌های افستی اینجا به فروش نرسد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 امین 1401-08-14 23:25
هرچند کتاب و کتابخوانی در این دنیای پر هیاهو و تحت الشعاع فضای مجازی شرایط دیگه ای پیدا کرده. اما هیچی کتاب نمیشه.
برای عاشقان کتاب چنین مکان هایی حس و حال خوبی میده! اینجا خیلی دوستان جدیدی پیدا می کنن. به قول شاعر از جنس همان دوستان دانا و خوش بیان
نقل قول کردن
0 #2 امید بازیار 1401-08-16 22:04
پیشاپیش ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی برای همه دوستداران کتاب و اهل مطالعه که آینده سازان این دیار هستن مبارک باد
نقل قول کردن
0 #3 شیبانی 1401-08-17 21:30
واقعا مسئولان باید به نرخ پایین مطالعه در جامعه یه فکری بکنند. البته منظور از مسئولان تنها متولیان امور فرهنگی نیست چون این بحث خیلی گسترده هست. مردمی که مشکلات معیشتی فراوانی دارند مگر می توانند وقت و حوصله ای برای مطالعه داشته باشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر