c_300_250_16777215_10_images_10725.jpg

 


ترکمن سسی - یک هفته از زلزله ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن خوی می گذرد. در این مدت علاوه بر دستگاه های امدادرسان، مردم شهرهای مختلف ایران به یاری زلزله زدگان خوی شتافتند.


مردم خوی، همان مردمان نیکوکاری که در سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ ، زمانی که سیل شهرهای ترکمن نشین گلستان را فراگرفته بود با کاروان کمک های بی منت شان در کنار مردم صحرا ایستاده و همدرد و همدل صحرا بودند اکنون در سرمای سخت زمستان نیازمند یاری مان هستند.

با یادآوری انبوه کمک های رسیده از خوی در جریان سیل ابتدای سال ۹۸ افکار عمومی منطقه نگران بود که چرا طی این مدت حرکتی از سوی فعالان منطقه برای کمک به زلزله زدگان خوی دیده نمی شود. حتی یکی از این کاربران فضای مجازی در پیامی نوشت: متاسفانه درقبال هموطنان آذری مان خوب عمل نکردیم. آنها در سیل ترکمن صحرا سنگ تمام گذاشتند ولی ما ترکمن ها هنوز قدم اول را برنداشته ایم. افرادی مثل ... و .... کجا هستند؟ آنها باید راس قافله باشند ولی حضور ندارند! ما را چه شده است؟!

 تا اینکه ، از دو روز پیش (جمعه 14 بهمن ) جمعی از جوانان گنبدی با برپایی یک ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی در کنار مسجد طلابی گنبدکاووس دست به کار شدند تا برای زلزله زدگان خوی کمک جمع آوری کنند.

عزیز مهری یکی از جوانان این گروه با اشاره به گلایه و انتظارات افکار عمومی می گوید: ما منتظر بودیم از شهر آق قلا و گمیشان حرکتی شروع کنند ولی چنین نشد. چون بیشتر سیل به آن شهرها آمده بود. این طوری گنبدکاووس پیشقدم شد، چون مرکز منطقه ترکمن نشین بود.

وی ادامه می دهد: بیشتر کمک های مردمی در ایستگاه جمع آوری کمک ها در کنار مسجد طلابی به صورت نقدی توی صندوق کمک ها انداخته می شود و تا سه چهار روز این ایستگاه فعال است.

او می گوید: در پایان می خواهیم با چند وانت نیسان به طرف تبریز حرکت کنیم. آنجا به کمک دوستان خیر تبریزی کمک های مردمی تفکیک می شود و بصورت پک به سمت زلزله زدگان خوی ارسال می شود. بنا به نیاز زلزله زده ها خرید می شود. از فعالیت گروه فیلم و تصویر تهیه می کنیم و در آخر گزارش کار به مردم منطقه گزارش ارائه می کنیم.

یک فعال رسانه ای ترکمن نیز می گوید:
 اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی همه دوستان رسانه ای و شهروندان فهیم منطقه اقتضا می کند تا با این حرکت زیبای جمعی از جوانان خیراندیش گنبدی همراهی بکنیم. انبوه کمک های مادی و معنوی هموطنان آذری ما در سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ و همدردی و همدلی آنها هرگز از یاد و خاطره ترکمن صحرا فراموش نخواهد شد. اکنون که در اوج سرمای زمستان که هموطنان مان در خوی گرفتار قهر طبیعت و زلزله شده اند، حس انسان دوستی و سرمایه عظیم اجتماعی ، مشوق اهالی قدرشناس ترکمن صحرا در این کار خیر خواهد بود. امید که چنین حرکت ارزشمندی در دیگر شهرهای گلستان و ترکمن صحرا شکل بگیرد تا از این آزمون سربلند بیرون آییم.

عزیز مهری در پایان با ابراز امیدواری اینکه خیران شهرهای آق قلا و کمیش دپه نیز فعال شوند، تاکید می کند: مطمن هستم مردم قدرشناس ترکمن صحرا هرگز نیکی های مردم دیار آذربایجان را فراموش نخواهند کرد.

 

گزارش از : سرویس اجتماعی ترکمن سسی / نورمحمد دانشمند

دیدگاه‌ها  

0 #1 حمید باشقره 1401-11-19 16:22
خداوند به شما قوت بده، همیشه استوار و پایدار باشین.
نقل قول کردن
0 #2 وحید 1401-11-19 16:23
کمک کنیم تا مدیونشان نشیم، چون خودشون به ترکمن صحرا کمک کردن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر