c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-07_20-15-56.jpg

 

ترکمن سسی - فوتبالیست جوان گنبدی می گوید: استعدادهای بسیاری در فوتبال گنبد به خاطر دیده نشدن ناپدید شدند اما اکنون آکادمی فوتبال حرفه ای صادق درودگر شرایط خوبی برای رشد استعدادها فراهم کرده و انتظار دارم مسئولین به عرصه فوتبال شهرمان رسیدگی کنند.


سوابق و افتخارات فوتبالی
حبیب اله پقه ، مهاجم 17 ساله تیم فوتبال آکادمی حرفه ای صادق درودگر در گنبدکاووس، امسال با زدن چهار گل در مسابقات لیگ زیر 18 سال گلستان، گلزن سوم ‌مسابقات شد. بازیکن خوش آتیه ای که در تیم فوتبال شهرداری گنبدکاووس و لیگ مناطق کشوری هم بازی کرده است. او قهرمانی مسابقات زیر گروه لیگ برتر 20 سال استان و مقام سوم لیگ برتر 18 سال استان گلستان را در کارنامه فوتبالی خود دارد. این بازیکن سرعتی و دریبل زن گنبدی می گوید: "پست اصلی ام هافبک چپ است ولی بنا به شرایطی در تیم فعلی ام مهاجم نوک بازی می کنم."


عشق فوتبال در مسیر 120 کیلومتری نوار مرزی تا گنبدکاووس
حبیب اله متولد ۱۳۸۴ روستای دده الوم در بخش داشلی برون و 120 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس است. به گفته خودش، از بچگی عاشق فوتبال بود. فوتبال را از دوران خردسالی از زمین های خاکی روستای دده الوم آغاز کرد. او می گوید: " در یک‌ روستای مرزی و محروم شرایط آن را نداشتم که در تیمی تست بدهم یا با آنها تمرین کنم. بسیاری بازی هایم را تحسین و برای ادامه فوتبال تشویق می کردند و آینده فوتبالی روشنی برایم می دیدند. با داشتن محدودیت های مالی ، فاصله 120 کیلومتری روستایمان تا گنبد را هفته ای 3 یا 4 روز برای درس و فوتبال رفت و آمد می کنم، اما با همه شرایط بسیار سختی که هست درمسیر موفقیت ناامید نشده ام."


آموزش خصوصی زیرنظر شهاب یامپی و فوتبال حرفه ای در باشگاه شهرداری گنبد
حبیب اله می گوید: "سال ۱۳۹۷وقتی 13 ساله بودم به مدت سه ماه نزد شهاب یامپی در آق قلا به صورت خصوصی فوتبال تمرین کردم. بعد از شهاب یامپی تنها مربی حرفه ای ام کامبیز مختوم بود. آن زمان از تیم های نونهالان و نوجوانان پایتخت هم دعوتنامه هایی داشتم ولی بدلایل شرایط مالی نتوانستم بروم."
او ادامه می دهد: "سال قبل به توصیه یکی از همکلاسی هایش در تیم شهرداری گنبد تست دادم، قبول شدم و فوتبال حرفه ای را شروع کردم. اکنون هم در آکادمی فوتبال حرفه ای درودگر هستم. روزانه 2 ساعت در آکادمی با مربیان و 1 ساعت تمرین شخصی دارم."

آرزوی فوتبالی    
حبیب اله آرزوی فوتبالی خود این طور بیان می کند:" آرزو دارم بتونم روزی به آنچه لایق آن هستم برسم و تمام سختی هایی که تحمل می کنم را برای خودم و خانواده ام جبران کنم و بعد از سردار آزمون دوباره پرچم شهرمون گنبدکاووس را بالا ببرم."


فرصت رشد استعدادها در آکادمی فوتبال حرفه ای درودگر در گنبد
او درباره فوتبال گنبد می گوید: "قطعا رشد و پیشرفت برای بچه های بومی گنبد سخت بود و این مشکل تاحدود زیادی با آمدن آقای صادق درودگر و راه اندازی آکادمی حرفه ای فوتبال در شهر گنبدکاووس رفع شده ، از مسئولین هم انتظار دارم به عرصه فوتبال شهرمان رسیدگی کنند. جوانان زیادی بخاطر دیده نشدن ناپدید شدند. استعدادهای شهرمان را ببینیم."


ویژگی های یک فوتبالیست حرفه ای و بازیکنان مورد علاقه
حبیب اله هرچند در سنین نوجوانی و اوایل جوانی است اما نگاه عمیقی به فوتبال دارد. او ویژگی های یک فوتبالیست حرفه ای را اینگونه مطرح می کند: "جا نزدن برابر مشکلات از جمله مشکلات مالی، روحی و روانی، مقایسه نکردن خود با دیگران ( یعنی پیش خودت نگی این بازیکن از من کیفیت بازیش بهتره وضعیت مالی خوبی داره با این حال به جایی نرسیده) این کار باعث میشه ضعف کنی و به مرور زمان حرفه رو بزاری کنار و حمایت از بازیکن ( تشویق خوانواده و اهالی فامیل در هر شرایطی) و کار کردن پیش آدم درست ( متاسفانه مربی هایی هستند که فقط به فکر پول هستند نه رشد و پیشرفت بازیکن، بازی کردن پیش چنین آدم هایی برای یک بازیکن سالم سم است)."
از او درباره فوتبالیست های مورد علاقه اش سوال کردیم. گفت: "بازیکن داخلی قطعا سردار آزمون ولی وریا غفوری رو هم بخاطر مردمی بودنش بسیار دوست دارم و بازیکن خارجی لیونل مسی."


سخن پایانی
این بازیکن خوش اخلاق گنبدی که هم اکنون در کلاس یازدهم رشته کامپیوتر است و نمرات خوبی هم دارد ، در پایان تاکید کرد: "از مربیان خوبم و پدر و مادرم که تنها اسپانسرم بودند تشکر می کنم که در هر شرایطی حامی و مشوق من بودند.اگر حمایت های آنها نبود ادامه این مسیر برایم بسیار سخت و شاید ناممکن بود."

 

گفتگو : رحمان رحیمی سعید / خبرنگار ورزشی ترکمن سسی

دیدگاه‌ها  

+4 #1 نجاری 1401-11-19 17:16
فقط تلاش و خودباوری و اعتماد به نفس و عزت نفس شما را به عالی ترین مقام خواهد رساند. درود و سلام بر شما، آینده روشن شما ما را شاد خواهد کرد. پس ... تلاش کن.
نقل قول کردن
0 #2 Habib pagheh 1401-11-20 11:19
به نقل از نجاری:
فقط تلاش و خودباوری و اعتماد به نفس و عزت نفس شما را به عالی ترین مقام خواهد رساند. درود و سلام بر شما، آینده روشن شما ما را شاد خواهد کرد. پس ... تلاش کن.

تشکر❤️
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر