c_300_250_16777215_10_images_10871.jpg

 


ترکمن سسی - نورمحمد دانشمند - صبح آدینه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ وارد روستای سبز قورچای شدیم تا خیر درختکار و درختکاری های آن اطراف را از نزدیک ببینیم.

 

دیدن ردیف نهال ها و درختان جوان دو طرف جاده هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. در روستای قورچای دو طرف جاده، خیابان ها، کوچه ها و معابر تا چشم کار می کند ردیف نهال ها و درختان جوانی است که به همت موسسه پیشگامان سبز زیتونلی و با همکاری جوانان روستا کاشته شده است.

منظره این روستا متفاوت از دیگر جاهاست. چند سال دیگر سرسبزتر نیز خواهد شد. درختان بخش های شرقی و جنوبی روستا بزرگتر و قوی تر است. هنوز نهال ها و درختان دیگر بخش های روستا نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

عبدالمجید زیتونلی مدیر موسسه پیشگامان سبز زیتونلی، ماشین وانت مزدای خود را کنار ورودی اصلی روستا پارک کرده و مثل همیشه با کلاه آبی و لباس کار ، بیل به دست آن اطراف مشغول مراقبت از درختان است.

وقتی او با علاقه از چاه عمیق و پمپ آب این اطراف می گوید، عشق به نهال ها و لذت تماشای درختان قد کشیده در لحن کلام و نگاه چهره اش آشکار است. اما وقتی از تلفات برخی نهال ها در ردیف درختان‌می گوید باز چهره اش احساسش را پنهان‌نمی کند.

گوشه و کنار حیاط خانه اش پر از انواع نهال است. با شادمانی ما را به دیدن نهالستان ۵۰۰ متری در حیاط خانه پدری اش دعوت می کند. نهال ها که از نوع  انجیر، انگور، انار و همگی قلمه ای است در دو حیاط ۲۵۰ متری کنار هم قرار دارد و مرتب آبیاری و مرطوب نگه داشته می شود.

این خیر درختکار می گوید چند روز دیگر هزاران نهال را برای اهدا به دانش آموزان نوار مرزی شمال گلستان می برد. باز کارش را تحسین می کنیم و خدا قوت می گوییم.



نورمحمد دانشمند
مدیر مسئول ترکمن سسی
جمعه 19 اسفند 1401

دیدگاه‌ها  

0 #1 دایی حسن 1401-12-20 00:45
ای جانم مهندس جان ، خسته نباشید
نقل قول کردن
0 #2 موسی آق ارکاکلی 1401-12-20 00:47
ماشاء ا... خدا قوت آقای زیتونلی
نقل قول کردن
0 #3 بای مراد بادوام 1401-12-20 01:07
آقای مهندس زیتونلی در روستای قورچای کاری کرد کارستان. این کار مهندس عزیز نمونه قشنگی است تا در دیگر روستاها هم ادامه یابد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر