c_300_250_16777215_10_images_23603.jpg


ترکمن سسی – کارخانه و کارگاه، مکان کار و تولید برای منطقه ای که جوانان جویای کار فراوانی دارد، نعمتی است. نورالدین بدراقی، جوان کارآفرین اهل روستای بدراق نوری در دل صحرا یک تولیدی راه انداخته و از تجربه خود می گوید:


نورالدین بدراقی متولد 1365 فرزند حاجی الله قلی و دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و مدیرعامل تولیدی گل یوپک هستم.

در سال 1397 به اتفاق دوستان خودم به نام های عبدالکریم فامیلی و چنگیز شه بخش با هدف تامین نیاز منسوجات پارچه ای مردم ترکمن صحرا و حفظ اصالت فرهنگ ترکمنی و ایجاد اشتغال جوانان کارخانه چاپ و تکمیل و رنگرزی را که ترکیبی از الکترونیک و مکانیک و هنر ترکیبات شیمایی است با زیر بنای 2000 مترمربع راه اندازی کردیم.
این تولیدی را با سرمایه اولیه 700 میلیون تومان بدون دریافت تسهیلات راه انداختیم. کار ما رنگرزی پارچه، روسری، رومیزی، روبالشتی و زیرسفره است. پارچه آماده رولی داخل دستگاه اتومات با بهترین مواد اولیه طراحی و رنگ میخورد و روسری ها بصورت رولی به اشکال و طرح های مختلف رنگ خورده بیرون می آید.

هم اکنون فاز اول این کارخانه با روزانه 12 ساعت کاری با 5 نفر کارگر اپراتور با تجهیزات به روز پی ال سی برنامه نرم افزاری چاپی با ظرفیت رنگرزی روزانه 5 هزار عدد روسری و شال و 3000 مترمربع سفره رومیزی فعالیت می کند. فاز دوم این کارخانه نیز آماده است و تجهیزات آن خریداری و نصب شده که با تامین مواد اولیه و ارتقای برق تولیدی قابلیت کار به صورت 24 ساعاته تا 40 نفر اشتغال ایجاد می شود. با راه اندازی فاز دوم علاوه بر افزایش تولید در کنار آن میتوانیم روزانه 15 هزار متر پارچه تولید و به بازارهای داخلی عرضه و یا صادرات داشته باشیم.


کارگاه دیگری داخل روستای بدراق نوری از توابع شهرستان علی آبادکتول داریم که با 10 نفر نیرو که از بانوان روستا هستند کار برش و بسته بندی محصولات را انجام می‌دهند. روسرهای رولی چاپ شده به کارگاه داخل روستا فرستاده می شود و با دستگاه برش توسط کارگران برش و در بسته بندی و به بازار عرضه می شود.


در شهر گنبدکاووس نیز کارگاه دیگری زیر مجموعه این کارخانه داریم که کار رنگرزی تونیک، بولیز ، مانتو زنانه را انجام می‌دهد.
وقتی جوان تر بودم با تهیه روسری و چارقد یالق از فروشگاه ها آن را در بازارهای شهرهای شمالی به صورت سیار می‌فروختم. با گذشت چند سال به این فکر افتادم که خودم‌ محصول را تولید و به بازار عرضه کنم‌. در سفری که به چین و ترکیه داشتم از نزدیک تجهیزات تولیدی و چاپ روی پارچه را در یک نمایشگاه دیدم.


بخش های مختلف این تولیدی شامل بخش تکمیل و فرم  دهنده، بخش رنگرزی و بخش بسته بندی و انبارداری است.
داخل استان تقریبا کارخانه ای مثل این کارخانه وجود ندارد و به منظور استفاده از نیروهای بومی  که در محدوده این کارخانه سکونت دارند این کارخانه دراین منطقه تاسیس شده است. ما در هر سطحی که نیاز بازار است با توجه به در خواست سفارش ها نوع درجه کیفیت محصولات خود را تولید میکنیم‌ و تولیدات بیشتر در داخل استان و خارج از استان پخش میشود و مشتریان عمده نیز داریم و حتی مشتریانی از ترکمنستان داریم.


مواد اولیه مورد نیاز ما اکثرا وارداتی هستند و بخش های دیگر پارچه خام که از داخل کشور تهیه میکنیم.‌
آنچه انتظار ما در راستای حمایت از تولید است اینکه تامین مواد اولیه خصوصا پارچه خام در دسترس باشد و با اعتبار انجام شود تا فاصله زمانی که صرف تولید محصولات میشود باعث کسری نقدینگی کارخانه نشود یعنی پروسه زمانی حداقل سه ماهه برای کارخانه دار نیاز است که محصولات از شرایط خامی به محصولات با کیفیت و با قابلیت نقد شوندگی سرمایه فعالیت تولیدی به کارخانه بازگردد.


آدرس کارخانه : جاده علی آبادکتول به سه راهی آق قلا بین روستای عرفان آباد و بدراق نوری، ضلع شرقی سیلو. کارخانه  تولیدی پارچه گل یوپک‌ با مدیریت نورالدین بدراقی
دفتر فروش گنبد کاووس: خیابان مختوم جنوبی بین خیابان امام زاده غربی و میهن غربی، گالری خزر - تلفن 01733228821
شماره همراه نورالدین بدراقی مدیر عامل تولیدی 9113769142
خانم نظری مسئول دفتر فروش گنبد 09113767142
عبدالکریم فامیلی 09113721801
چنگیز شه بخش 09372817448
 گزارش از : عبدالرضا نظری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر