c_300_250_16777215_10_images_76671.jpg


ترکمن سسی : یادداشت مدیر- آ‌موزش حفظ کل قرآن کریم طی سال های اخیر با راه اندازی دارالقرآن ها و دارالتحفیظ های جدید در شهرها و روستاهای ترکمن نشین وارد مرحله جدیدی شده است.



ورود اساتید جوان و پرتلاش که از دانش و تجربه اساتید پیشکسوت بهره برده اند با راه اندازی مراکز جدید آموزش حفظ کل قرآن کریم و نیز استقبال خوب فراگیران نوجوان با تشویق خانواده ها در سالیان اخیر تحولی در این زمینه ایجاد کرده است.

عشق و علاقمندی که ریشه در فرهنگ دینی مردم منطقه دارد و استعداد سرشار نوجوانان نهفته در دل صحرا ‌که در این هیاهوی پرتلاطم زندگی بخشی از اوقات ارزشمند خود را صرف فراگیری علوم قرآنی می کنند، آموزش های منسجم زمینه های شکوفایی استعدادها را فراهم کرده و امروزه صدها حافظ و قاری در عرصه های استانی و کشوری توانمندی های خود را نشان داده اند.

رشد و گسترش این مراکز در ترویج و توسعه سبک زندگی دینی و قرآنی در ترکمن صحرا می تواند نقش موثری داشته باشد که خود در پیشگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود. آسیب هایی که اگر به صورت جدی به آن پرداخته نشود هزینه هایی که برای خانواده ها، منطقه و جامعه تحمیل می کند خیلی سنگین خواهد بود.

یادآوری این نکته ضروری است که در شکل گیری این مراکز و فعالیت های ارزشمند آن نباید از همت و پشتکار اساتید جوان این عرصه و نقش خیرین دلسوز و کمک های مادی و معنوی آنان که نقش بزرگی توفیق و راه اندازی این مراکز دارند غافل شد.

تصویر مربوط به دارالتحفیظ رحمانیه در روستای آق قایه در ضلع شمال شهر گنبدکاووس، یکی از مراکزی است که با مدیریت آخوند صالح قاری حبیب لی ، صدها نوجوان ترکمن صحرا در آن آموزش های قرآنی را فرا می گیرند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر