c_300_250_16777215_10_images_76981.jpg


کلاله : ترکمن سسی -  جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستای صوفی شیخ داز شهرستان کلاله با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی و مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی با اجرای برنامه‌های متنوع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 


به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا در روستای صوفی شیخ داز شهرستان کلاله روز پنجشنبه 5 فروردین‌ماه 1400 با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.


میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در این جشنواره گفت: جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد روستا با محوریت نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
او بیان کرد: از اداره‌کل امور روستایی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به جهت برگزاری این جشنواره بسیار زیبا و مفرح تقدیر و تشکر ویژه دارم.


رضا آریان پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر این‌که جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد روستا، معرف هویت اقوام و روستاهای استان و موردحمایت ما است و حتماً به آن توجه داریم، گفت: اسب اصیل ترکمن یکی از مؤلفه‌های فرهنگی ماست؛ به این داشته‌های فرهنگی و هویتمان افتخار می‌کنیم.
او بیان کرد: امروز یکی از روزهای شاد و مفرح برای مردم شرق استان با برگزاری این جشنواره‌های بسیار زیبا بود.
آریان پور تأکید کرد: سال ۱۴۰۰ بسیار مهم است از طرفی مسئله انتخابات را در پیش رو داریم و از سویی دیگر باید تلاش کنیم مشکلات و موانع تولید رفع شود.


برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی،اجرای موسیقی و آیین‌های سنتی، اجرای ورزش‌های بومی و محلی ضمن رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از برنامه‌های اجرایی در این جشنواره بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر