c_300_250_16777215_10_images_77011.jpg


گمیشان : ترکمن سسی - عملیات اکتشافی چاه نفت هیرکان پیش از ظهر امروز شنبه 14 فروردین 1400 با حضور مسئولین کشوری و استانی طی مراسمی در شهرستان گمیشان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، هادی حق شناس استاندار گلستان در حاشیه این مراسم ، سابقه اکتشاف نفت در گلستان را 70 ساله دانست و تصریح کرد: تا کنون 12 چاه حفاری شده که 10 چاه به نتیجه نرسیده و 2 چاه صرفه اقتصادی نداشته است.
وی افزود: در حال حاضر، از هر 3 چاه حفاری شده در کشور 2 چاه به محصول نفت و یا گاز می رسند.

وی اکتشاف نفت یا گاز در گمیشان را زمینه ساز توسعه استان دانست و اظهار کرد: هدف ما اکتشاف نفت یا گاز و استفاده از آن در صنایع و ارائه محصول نهایی از گلستان است.
حق شناس خاطرنشان کرد: چاه فعلی به عمق 3هزار متر و در مدت 9 ماه و با مجموع اعتبار 15 میلیون یورو و 45 میلیارد تومان حفاری خواهد شد.
استاندار گلستان گفت: اقدامات زیرساختی ارزشمندی نظیر زهکشی اراضی، سایت 6 هزار هکتاری پرورش میگو، سایت 500 هکتاری پرورش ماهیان خاویاری و ایجاد بندر سبز خزری از جمله موضوعات ارزشمندی است که می تواند موجب رفع محرومیت در شهرستان گمیشان و توسعه استان گلستان شود.
حق شناس یادآور شد: مطالعات این پروژه، توسط وزارت نفت به صورت کامل انجام شده و امیدوار به اکتشاف هستیم.

فرماندار گمیشان نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه امروز اظهار کرد: این عملیات به مدت ۹ ماه تا عمق سه هزار متری زمین ادامه خواهد داشت و بر اساس مطالعات انجام شده، احتمال وجود مخازن مشترک نفت یا گاز در این منطقه مانند مخازن مشترک جنوب با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

 احمد دستمرد اظهار داشت: مرحله اول طرح تکمیل زیرساخت اکتشاف نفت و گاز شامل محوطه اصلی چاه نفت، پنل ها و گودال های مرتبط با آن پس از ۶ ماه به پایان رسید.

گفتنی است در آیین آغاز عملیات اکتشافی چاه نفت هیرکان ، سید صالح هندی، عضو اصلی هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و نمایندگان مردم گلستان در مجلس نیز حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر