c_300_250_16777215_10_images_77388.jpg


ترکمن سسی - نشست هم اندیشی انتخاباتی در آق قلا در اولین روز خردادماه سال 1400 به میزبانی حاج مشهد پقه با واکنش های متفاوتی از طرف کاربران فضای مجازی همراه بوده است.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، دکتر رحمان شیرمحمدلی در تبیین اهداف این جلسه انتخاباتی گفته است که هدف اصلی در پشتیبانی از گروه‌های سیاسی کشوری باید منافع و تامین خواسته‌های مردم منطقه باشد و حمایت بی‌چون‌ و چرا از جریانی خاص نمیتواند تأمین‌کننده مصالح مردم ما باشد.

گل محمد ساعی یکی از فعالان سیاسی اجتماعی منطقه طی یادداشتی کوتاه که در فضای مجازی منطقه منتشر شده نوشته است:

هر چند تا زمان اعلام قطعی لیست تأیید شدگان انتخابات ریاست جمهوری 1400 اینگونه نشست ها شتابزدگی محسوب شوند، امّا  برای انسجام نیروهای فعال تورکمنصحرا در زمینۀ سیاسی لازم است، امّا کافی نیست.
برای کفایت بایستی بدور از سیاسی کاری و سیاست بازی، بدور از گرایشهای جناحی (هر دو جناح در بوته آزمایش امتحان خود را پس داده اند) و در نظر گرفتن منافع فردی و یا گروهی و... به منافع بین المللی ،ملّی و منطقه ای اندیشیده و امید است با در نظر گرفتن سیاست های نظام و توصیه ومنویات رهبری و منافع مردم بویژه تورکمنصحرا، با آنها همسو شده و تشکل قوی شامل اکثریت فعالین و گروههای اجتماعی و سیاسی تشکیل گردد.

 تا اگر قرار بر تایید و حمایت از نامزدی صورت پذیرد، تعهد با ضمانتی از ایشان در راستای تأمین منافع مردم و گوش سپردن به صدای مردم و عمل به وفای بعهد  با میثاقی محکم اخذ گردد، و معاملۀ رأی و حمایت در مقابل تأمین منافع عامه مردم منطقه صورت پذیرد.
 
کانال تلگرامی صحرامیز نیز در خصوص این نشست هم اندیشی انتخاباتی نوشته است:

 بر اساس خبرهای منتشر شده در برخی از کانال‌های خبری،ر روزهای اخیر، نشست جمعی از فعالان سیاسی ترکمن در آق قلا برگزار شد.

 در این نشست که با انتقاد برخی از فعالان ترکمن مواجه شد، غالب فعالان که از طیف اصلاح طلب بودند، ضمن گلایه از خلف وعده اصلاح طلبان به ترکمنهای گلستان، از علاقمندی خود برای فعالیت در ستاد آیت الله رئیسی سخن گفتند.

 برخی از فعالان حاضر در این نشست که از اعضای شاخص ستاد حامیان روحانی در انتخابات گذشته بودند، در این محفل تاکید کردند که دولت روحانی علی رغم رای بالای ترکمنها به وی، به حداقل های وعده های خود در رابطه با ترکمنها در سال‌های گذشته عمل نکرده است.

 در این نشست مقرر شد که در هر شهرستان یک نفر به عنوان رابط شهرستانی و نماینده شهرستانی فعالیت های آینده را هماهنگ نماید.

 بنظر می رسد با توجه به اینکه رای ترکمنهای گلستان یکی از پشتوانه های اصلی اصلاح طلبان در استان است، اصلاح طلبان در انتخابات آینده میدان خاصی برای مانورهای انتخاباتی در استان، نداشته باشند.

بهرحال در حالیکه تکلیف تایید صلاحیت ها فعلا مشخص نشده است اما آنچه از محتوای چنین نشست های هم اندیشی انتخاباتی می توان نتیجه گیری کرد این است که در دوره های پیشین و عموما با تحرک‌همین فعالان رای ترکمن ها عمدتا به صندوق اصلاح طلبان ریخته شده ، بنظر می رسد با توجه به شرایط کنونی اصلاح طلبان در انتخابات آینده نباید امید چندانی به رای ترکمن ها داشته باشند.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-05-24_13-08-38.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر