c_300_250_16777215_10_images_77556.jpg


گلستان : ترکمن سسی - استاندار گلستان با تاکید بر همراهی همه دلسوزان استان در مسیر توسعه اظهار کرد: توسعه زیرساخت های استان زمینه توسعه صادرات و تجارت را فراهم می کند و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس ، آغاز هفته جاری در جلسه شورای اداری استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و کوهساری دبیر مجمع نمایندگان استان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تصریح کرد: استان گلستان به لحاظ پاسخگویی مدیران استان در مرکز سامد براساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری رتبه دوم را در بین استان های کشور بدست آورده است.
وی افزود: در روزهای گذشته مراسم گرامیداشت سی اُمین سال استقلال جمهوری قزاقستان برگزار شد و اینجا اعلام شد که ظرفیت ریلی و رفع مشکل ریل عریض که انجام شده است می تواند  فرصت مناسبی برای ارتقاء تجارت و تبادلات تجاری ما شود.
استاندار گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰ مسیر پروازی از گلستان دایر است و با وجود کاهش مسافران هوایی در اپیدمی کرونا  در کشور در استان گلستان شاهد افزایش میزان مسافران و پروازهای هوایی بودیم.
این مقام مسئول به راه اندازی مسیر پروازی گرگان به آکتائو اشاره کرد و گفت: اجرای ۱۰۰ هزار هکتار زهکشی اراضی در سطح استان افتتاح شد و همچنین تعدادی از دوربرگردان های غیراستاندارد در استان اصلاح شده و امیدواریم مابقی آن تا پایان سال به بهره برداری برسد و همه این اقدامات در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم صورت گرفته است.
حق شناس ادامه داد: در بخش درمان نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است، از ابتدای انقلاب تاکنون ۳ دستگاه سی.تی.اسکن داشتیم و در سال های گذشته ۸دستگاه سی.تی.اسکن به ظرفیت درمانی گلستان افزوده شد و همچنین ۳ دستگاه ام.آر.آی نیز در بخش دولتی در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: اکتشافات نفت و گاز در استان اقدامی ارزشمند بود و تاکنون بیش از دوسوم حفاری انجام شده و امیدواریم منشاء خیر آن به استان گلستان برسد.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تفاهمنامه هایی با نهاد ریاست جمهوری در استان منعقد شده و امیدواریم بخشی از آن در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.
حق شناس گفت: اخذ مجوز طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده با رعایت کامل مسایل محیط زیستی اتفاقی ارزشمند است و انجام فعالیت های گردشگری در این منطقه می تواند به حفظ بیشتر محیط زیست کمک کند و در عین حال برای ساخت بندر در استان گلستان با سازمان بنادر به تفاهم رسیدیم و این اتفاق مهم برای استان به شمار می رود.
وی ادامه داد: منطقه آزاد اینچه برون در ۶ خرداد به تصویب رسید و از تلاش نماینده ولی فقیه استان و نمایندگان استان گلستان در این خصوص تشکر می کنم چر که منطقه آزاد اینچه برون در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود و با پیگیری های نمایندگان مجلس گذشته و فعلی شاهد این اتفاق مبارک بودیم.
به گفته استاندار گلستان؛ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سال گذشته از منابع مختلف ملی و استانی تامین شده که امسال این رقم به  ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
حق شناس با تاکید بر موضوعات آبی استان یادآور شد: برای ایجاد سدشصت کلاته ردیف در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و برای سدنرماب نیز در سال گذشته بیش از مصوبات جذب اعتبار داشتیم و در امسال نیز قطعا با تلاش بخش های مختلف می توانیم میزان جذب اعتبارات ملی را افزایش دهیم.
وی گفت: سالانه۲۲۲ کلاس از ابتدای دولت تاکنون ساخته شده است و دو هزار کلاس درس از ابتدای دولت تاکنون نوسازی شده است.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت در انتخابات تاکید مقام معظم رهبری و امام راحل عظیم شان بوده و اگر این مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد دشمنان ما از توطئه ها مایوس و کشورهای دوست ما خوشحال می شوند.
همچنین در این جلسه کوهساری دبیر مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم رامیان و آزادشهر به بیان دغدغه های مردم و نقطه نظرات مجمع نمایندگان در راستای توسعه استان پرداخت و همچنین تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی گزارشی از اقدامات و فعالیت ها ارایه کردند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر