c_300_250_16777215_10_images_77561.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - مدیر مخابرات منطقه گلستان، گفت: توسعه زیرساخت های اینترنتی به عنوان یکی از ابزارهای نوین فناوری اطلاعاتی یک ضرورت است و اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری در گلستان توسعه می  یابد.

 
به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، «غلامعلی شهمرادی» و هیات همراه در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه گلستان، با اشاره به روند مثبت توسعه اینترنت پرسرعت در استان، اظهار کرد: اینترنت «وی دی اس ال» 4 برابر از اینترنت «ای دی اس ال» سرعت بیشتری دارد و در حال حاضر 200 مشترک در شهر گرگان از آن استفاده می کنند.
وی، افزود: استفاده از کابل فیبرنوری در توسعه اینترنت پرسرعت به لحاظ دوام، ایمنی و قابلیت اطمینان از صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به کابل مسی برخوردار است.
مدیر مخابرات منطقه گلستان با تاکید بر اینکه نصب دکل های مخابراتی هیچ گونه خطری برای مردم ندارد، تصریح کرد: شایعه سرطان زا بودن دکل های مخابرات برای مردم صحت ندارد.
وی، ادامه داد: اگر نصب این دکل ها خطرناک بود، نیروهای مخابرات نخستین افرادی بودند که در معرض خطر قرار می گرفتند.
به گفته وی؛ ضروری است مردم و مسئولان در بحث تملیک نقاط نصب دکل ها و تجهیزات مخابراتی همکاری لازم را با این شرکت داشته باشند.
شهمرادی از افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این سرقت ها با درگیر کردن تمام توان پرسنل مخابرات، شرکت را زمین گیر کرده است.
وی، افزود: متاسفانه سرقت تجهیزات مخابرات در برخی از نقاط استان تا 10 بار رخ داده است.
به گفته وی؛ موضوع سرقت تجهیزات مخابرات استان، امنیتی شده و لازم است نیروی انتظامی در جلوگیری از وقوع این نوع سرقت ها همکاری بیشتری داشته باشد.
مدیر مخابرات منطقه گلستان، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مستقل از شبکه اینترنت را ضروری دانست و گفت: برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت های آن باید در کشور ایجاد شود تا بتوان بدون نیاز به اینترنت جهانی، از شبکه ملی استفاده کرد.
وی، ادامه داد: همچنین برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات، نیاز به ایجاد و راه اندازی کارهای نرم افزاری از جمله راه اندازی جستجوگرهای داخلی است.
شهمرادی با اعلام اینکه با حمایت دولت 15 روستای فاقد اینترنت استان به شبکه اینترنت پیوستند، گفت: اکنون حدود 900 روستای استان (95 درصد) از امکان برقراری تلفن و اینترنت برخوردار هستند و در آینده نزدیک تعداد بیشتری به این شبکه می پیوندند.
وی، افزود: مخابرات شبکه خصوصی خدمت رسان است و لازم است دولت حمایت ویژه ای از محل تامین اعتبارات داشته باشد.
مدیر مخابرات منطقه گلستان از تامین ارتباط پایدار مخابراتی در روز انتخابات در استان خبر داد و گفت: از یک هزار و 875 شعبه اخذ رای در استان، بیش از 5/99 درصد آنها از ارتباط پایدار مخابراتی برخوردار خواهند بود.
مدیر عامل موسسه اصحاب رسانه گلستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه در عصر حاضر رسانه ها می توانند در فرآیند توسعه نقش آفرین باشند، افزود: تعامل مدیران و مسئولان با اصحاب رسانه می تواند در ایجاد شفافیت و اعتمادسازی عمومی تاثیر بسزایی داشته باشد.
غلامرضا ولی پور، با بیان اینکه ویژگی اصلی رسانه‌ها «همه جا» بودن آنهاست، اظهار داشت: ضروری است خبرنگاران واقعی و فعال در عرصه رسانه به خوبی احصا شده تا آنها از حمایت های مادی و معنوی برخوردار شوند.
وی، درخصوص روند شکل گیری موسسه مذکور نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1010 در اداره ثبت موسسات به ثبت رسمی رسیده است.
ولی پور، ادامه داد: ارائه خدمات، آموزش های لازم، برگزاری جشنواره های مطبوعات و مراسم روز خبرنگار برای جامعه هدف از اهداف تشکیل این موسسه در استان بوده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر