c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-07-04_12-48-02_2.jpg

جرگلان : ترکمن سسی - گفتگوی مهربانی یک ایده ساده برای تمرین و تلاش برای ساختن خوبی های اطراف مان و آغاز تغییرات مثبت در جامعه است.



 ما سعی می کنیم در حد توان در جامعه اطراف مان، خانواده، دوستان و هموندان مان حرکت های کوچک مدنی انجام دهیم. گفتگو را آغاز ساختن اتفاق های خوب می‌دانیم و فکر می کنیم جامعه بدون گفتگو عاری از مهربانی خواهد بود. در جرگلان نزدیک به پنج سال است ما را با کتابخانه های خانگی روستایی می‌شناسند و ما سعی داریم با کمک ادبیات با کودکان و نوجوانان اطراف مان در روستاها ارتباط بگیریم و مفاهیم زندگی جمعی و فردی را گفتگو و بازی کنیم.

ما فرض می کنیم با گفتگوی مهربانی و کودکان می توانیم اتفاق های کوچکی را در جامعه محلی بسازیم و آنها را بین بزرگتر ها ترویج کنیم. ایده های مثل ترویج مطالعه در روستا برای خانم ها، آب و طبیعت، درختکاری و اهمیت به سواد آموزی دختران که آهسته در این مسیر حرکت می کنیم.
کتابخانه های خانگی روستایی با کمترین هزینه و کمک هموطنان فعالیت می کند. در خانه هایی از روستا که فرهنگ محلی در آن زنده است  و علاقمند به فعالیت ما هستند کتاب  و بازی داده و ایده هایمان را به اشتراک می‌گذاریم.
ما فکر می کنیم اتفاق جمع شدن کودکان برای کتابخوانی و بازی در خانه ای از روستا که فرهنگ در آن زنده است باعث بوجود آمدن ارتباط موثر خواهد شد. این کودکان طی سالیانی که به کتابخانه خانگی رفت و آمد می کنند سرمایه اجتماعی و مسولیت اجتماعی را تقویت خواهند کرد.

از نظر ما این مفاهیم با گفتگو و ساختن های کوچک آغاز خواهند شد و چه گفتگویی بهتر از مهربانی .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر