c_300_250_16777215_10_images_77748.jpg


ترکمن سسی - روز چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ خبری کوتاه و شوکه کننده در شبکه های مجازی دست به دست شد که نعمان ( لقمان ) عظیمی گوینده ی پیشکسوت میادین گوروش دار فانی را وداع گفته است.



از اواخر دهه ی ۶۰ که نوجوانی مشتاق گورش بودم مرحوم نعمان عظیمی را به عنوان یک گوینده و مجری توانمند در میادین گورش و مجالس بزم و عروسی می شناسم.

گوینده ای که همیشه با گزارش هیجان انگیز و خواندن اشعار زیبا بخصوص به هنگام ورود داماد به میدان گورش با تکیه کلام " قوجاغیندا دسته دسته آق گلی بو تویی بزه ماگه داماد گلیار گولوم جوراپ گل یالی پاه !! پاه !! میخمان لار ال اورینگ توی مبارک!" همه ی حاضرین را به شور و شوق می انداخت.

گوینده ای که که با جملات نغز و تشبیهات زیبا و بداهه ، گورش را برای مشتاقان ، جذاب و تماشایی می کرد. مرحوم نعمان عظیمی همیشه در گزارش هایش به نیکی از پدر مرحومش به عنوان خلیفه و استادش بغداد کدخدا یاد می کرد.

 مرحوم نعمان عظیمی حق بزرگی بر گردن گورش و پهلوانان منطقه دارد ولی متاسفانه آن گونه که لایق وی بود از ایشان تقدیر نشد و مثل همیشه ما بعد از فقدان بزرگان یادی از ایشان می کنیم.

این اواخر با شدت گرفتن بیماری اش جای خالی اش در میادین گورش کاملا مشهود بود و متاسفانه از این به بعد وی نیز به شمار کسانی که قبل از هر گورش دعای خیری توسط روحانیون و مردم به شادی روح رفتگان و پهلوانان گورش می خوانند پیوست.

روحش شاد و یادش گرامی باد

به قلم : جواد حمیدیان( کر)

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر