c_300_250_16777215_10_images_77860.jpg

 

ترکمن سسی - مولوی یوسف خوش دوست گفت: روشنگری نسبت به اهداف شبکه های ماهواره ای تفرقه انگیز از وظایف علما و مسئولان در جامعه است.

 


مولوی یوسف خوش دوست در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، فعالیت شبکه های ماهواره ای تفرقه انگیز را همسو با سیاست غرب در منطقه خواند و اظهار کرد: شبکه های ماهواره ای و رسانه های معاند با عناوین اسلامی که توسط انگلیس ، آمریکا و برخی کشورهای خاورمیانه حمایت مالی و پشتیبانی می شوند سیاست های آن کشور را پیاده می کنند و دنباله روی اهداف آنها هستند.


این عالم اهل سنت افزود: این رسانه های تفرقه انگیز به تولید و پخش برنامه های اختلاف افکنانه خود استمرار بخشیده و تلاش می کنند تا روابط میان کشورها سرد و بی روح باقی بماند.
وی ادامه داد: بزرگنمایی برخی انتقادات در امور اجرایی کشور و بهره برداری سیاسی از آنها و هجمه به علمایی که در مسیر وحدت و انسجام اسلامی تاکید می کنند از شگردهای نخ نما شده آنهاست.


مولوی خوش دوست تصریح کرد: این شبکه ها و رسانه ها  ربا رفتارهای چندگانه خود همواره در صدد تخریب علمای تاثیر گذار اهل سنت هستند و نقش سازنده و وحدت آفرین علمای اهل سنت منطقه را برنمی تابند مگر اینکه همسو با آنها و در خدمت اهداف شوم آنها حرکت بکنند.


این امام جمعه اهل سنت در مشهد خاطر نشان کرد: مسلما انتقاد به عملکرد مسئولین در همه جوامع امری رایج است لیکن وظیفه ما و مسئولان ذیربط در بدنه نظام و دولت این است که روشنگری لازم را نسبت به اینگونه مسائل انجام داده و ماهیت واقعی رسانه های معاند با مردم و نظام اسلامی را بویژه به نسل جوان جامعه هرچه بیشتر آشکار سازیم.


وی با بیان اینکه برخی دول غربی و در راس آنها آمریکا که بیش از چهار دهه خاورمیانه را به بهانه حمایت از اسرائیل آماج اشغالگری خود قرار داده اند، گفت: رویکرد کشورهای اسلامی در منطقه نشان می دهد که آنها نیز از سیاست های کهنه و پوسیده آمریکا و حامیانش به تنگ آمده و بخوبی می دانند که آمریکا و متحدانش منافع خود را در خرید نفت ارزان قیمت از آنها جستجو می کنند.


مولوی آخوند خوش دوست تاکید کرد: یکی از اهداف کشورهای استکباری برای پیاده کردن سیاست هایشان در خاورمیانه ایجاد پایگاه های نظامی و پیاده کردن نیرو در آنها است. این رویکرد در حالی اتفاق می افتد که متاسفانه مسلمانان و کشورهای اسلامی آن وحدت و انسجام مثال زدنی سفارش قرآن کریم را نداشتند و با وجود آنکه می دانستند غربی ها دقیقا چه هدفی را دنبال می کنند، اما با اینحال روابط اکثرا سرد بود.


امام جمعه اهل سنت مشهد یادآور شد: آنچه که باید بیشتر به آن توجه نمود این است که رسانه های معاندین می کوشند تا با گمراه کردن اذهان و احساسات جوانان، نگاه ایشان را نسبت به نظام اسلامی دلسرد کنند.


وی خاطر نشان کرد: به تازگی یک روحانی نما در داخل کشور به مقدسات اهل سنت توهین کرده است که واکنش ها به این موضوع مناسب بود و مقام معظم رهبری نیز توهین به مقدسات اسلامی را حرام اعلام کرده است و از نظر بنده کسی که اقدام به اینکار کند، در حقیقت آب به آسیاب دشمن ریخته است.


این عالم اهل سنت تصریح کرد: اهل سنت ایران همواره در طول انقلاب اسلامی همسو با سیاست های نظام اسلامی حرکت کرده و برادری و حدت اسلامی تاکید داسشته است و بخوبی می داند کسانی که به مقدسات اهانت می ورزند، طرفدار نظام اسلامی نبوده و هیچ جایگاهی نیز در میان اهل تشییع ندارند.


وی در پایان گفت: ما خواهان حفظ برادری و برابری در کشور اسلامی هستیم و همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس ثابت شده است، اجازه نخواهیم داد احدی از بد خواهان داخلی و خارجی به این وحدت و رویه اسلامی که در میان مذاهب اسلامی برقرار است، خدشه وارد نماید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر