c_300_250_16777215_10_images_81000.jpg

 


گرگان : ترکمن سسی - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با ورود هشت شهرستان دیگر استان به وضعیت نارنجی، شیوع کرونا در گلستان از شرایط قرمز خارج شده و به نارنجی تغییر یافت.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، علی متکی اظهار داشت: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، گرگان، آزادشهر، گنبدکاووس، کلاله و گمیشان از امروز از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده و وارد شرایط نارنجی شدند.
وی یادآور شد: شنبه هفته گذشته شهرهای کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه با ادامه رعایت شیوه نامه های بهداشتی وارد وضعیت نارنجی شیوع کرونا شده بودند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: خروج استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا به معنای کم توجهی به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و در صورت کم توجهی به توصیه‌ها، احتمال وارد شدن به پیک ششم شیوع این ویروس دور از انتظار نخواهد بود.

متکی ادامه داد: شیوع ویروس دلتا با چندبرابر قدرت سرایت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم های عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالارهایی که در فضای سرپوشیده غذا سرو می‌کنند، کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در گلستان طی هفته های گذشته بود.
متکی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار تا روز گذشته هزار و ۳۶ نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا بستری بودند که از این تعداد، ۱۹۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند که حال ۷۷ نفر آنان وخیم است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر