c_300_250_16777215_10_images_82020.jpg

 

ترکمن سسی - دکتر مسعود خوش نیا ، فوق تخصص بیماریهای داخلی ، در یک پیام ویدیویی خطاب به عموم مردم منطقه که در فضای مجازی منتشر کرد بر زدن واکسن و استفاده از ماسک برای مقابله با کروناتاکید کرد.


 
وی در این پیام ویدیویی گفت:

" همانطور که اطلاع دارید کرونا در تمام دنیا از جمله کشورمان و جامعه‌مان از کنترل خارج شده و دروازه خانه اکثرمان را زده یک یا دو و حتی سه نفر از خانواده‌مان را به خاطر این بیماری از دست داده‌ایم. در علم پزشکی اگر بخواهیم یک بیماری عفونتی را کنترل کنیم تنها دو راه داریم و راه دیگری به جزء آن نداریم.

یک راهش پیدا کردن دارو و بوسیله دارو، بیماری را کنترل کنیم. متأسفانه برای کرونا تا به این لحظه دارویی کشف نشده است.

دومین راهش مسئله واکسن است، که همه‌مان از این موضوع آگاه هستیم.

ما بچه هایمان را بعد از بدنیا آمدن همه را واکسن می‌زنیم و از فائده و نتایج مثبت واکسن اطلاع کافی داریم. بخاطر بیماری کرونا از سال گذشته بهترین واکسن‌ها در دنیا کشف شد و در اغلب کشورها به طبع کشور خودمان انجام واکسیناسیون آغاز شد. "

دکتر خوش نیا در ادامه خاطر نشان کرد:
" متأسفانه عده‌ای به ناآگاهی شاید هم مغرضانه علیه واکسن پیام می‌دهند و به مردم اطلاعات غلط می‌دهند. این اطلاعات علیه واکسن همه نادرست هستند. عوارض این واکسن بسیار کم است در مقابل منفعت و فوائد آن بسیار زیاد است.
 بنابراین از شما تقاضا دارم کسانی که بر علیه این واکسن صحبت یا پیامی می‌دهند توجه نکنید. کسی از من بهتر شما را توجیه نخواهد کرد بنابراین به گفته‌های من کامل گوش کنید، علاوه بر خودتان و خانواده‌تان، دوستانتان نیز واکسن بزنند این واکسن به همه‌مان خیلی کمک رسان خواهد بود."

از ماسک زدن غافل نشوید

این فوق تخصص بیماری های داخلی در انتهای پیام خود علاوه بر زدن واکسن بر استفاده از ماسک هم تاکید کرد و گفت:
 " البته نباید از ماسک زدن نیز غافل شویم حتما باید ماسک بزنیم و در کنار آن فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و بی دلیل به محل تجمعات نرویم متأسفانه عده‌ای را می بینیم که نسبت به ماسک زدن بی تفاوت و توجه‌ای به آن نمی‌کنند و در اغلب مکان‌ها مشاهده می‌کنیم که حتی تحصیل کرده‌هایمان نیز از ماسک زدن غافل می‌شوند.
 سال گذشته ما به یک ماسک اکتفا می‌کردیم اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که این ویروس دلتا قوی‌تر نسبت به ویروس گذشته است و نباید به یک ماسک اکتفا کرد بلکه در قبال آن باید از دو ماسک استفاده شود. اما خیلی‌ها حتی همان یک ماسک را هم نمی‌زنند. بنابراین واکسن و ماسک را حتما بزنید  به کمک خداوند انشاالله این بیماری از جامعه‌مان پاک خواهد شد."

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر