c_300_250_16777215_10_images_82057.jpg

 

بندرترکمن : ترکمن سسی - شاعر پیشکسوت ترکمن گفت: شعر و هنر در آگاهی جوانان رسالت بزرگی دارد و می تواند در انتقال پیام بزرگان دینی به جامعه بویژه نسل جوان نقش آفرینی کند.

 


مشهد قلی قزل در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی اظهار کرد: شعرا، ادبا و صاحبان اندیشه با استفاده از ابزار زبان ، ادبیات و هنر می توانند در هر انتقال هر چه بهتر پیام آزادگی امام حسین (رض) و فرهنگ عاشورا به نسل جوان رسالت مهمی را به انجام برسانند. بی تردید مطالعه مقالاتی که در این زمینه نگاشته می شوند ابعاد وقایع تاریخی را به مخاطبین بهتر نشان خواهند داد.

 

 این شاعر اهل سنت ، فعالبت فرهنگی ادبی و برگزاری کنگره فرهنگ عاشورا در زبان و ادبیات ترکمن در میان اهل سنت گلستان را نشانه ارادت و محبت اهل سنت نسبت به سالار شهیدان و علاقه به راه آن حضرت دانست و افزود: طی ماه های محرم و صفر ترکمن ها آیین های خاص خود را دارند و به یاد مجاهدت امام حسین (رض) و یاران آن حضرت و نثار شادی ارواح پاک شهدای کربلا از جمله قرآن کریم تلاوت و ختم می کنند، روزه داری می کنند و غذای نذری بین نیازمندان توزیع می کنند.


وی ادامه داد: در این ایام همچنین علما در مساجد جامع و در مساجد محلات درباره اهمیت روزه داری در عاشورا به مردم سخن می گویند و بنابه فرمایش نبی مکرم(ص) حداقل دو روز ایام را به روزه داری می پردازند گرچه برای امت اسلامی فرض شمرده نمی شود، لیکن اهل سنت بر آن اهتمام دارند و انتخاب نام "حسین" در میان اهل سنت امری متداول بوده و اگر تحقیقی در اینباره بعمل آورید به این جمع بندی می رسید که اهل سنت همه اهل بیت (رض) و صحابه را گرامی می دارند و قدردان خدمات ارزشمند آنها به دین اسلام هستند.


قزل با تاکید بر این نکته که پیام قیام امام حسین ( رض) و عاشورا پیامی برای همه آزادگان جهان است اظهار داشت: ما می دانیم که بسیاری از شخصیت های مختلف دنیا درباره این پیام ارزشمند نکات مهمی را یادآوری کرده اند. سایر ادیان نیز امام حسین(رض) را انسانی وارسته و شایسته می شناسند و با تحسین ویژگی آزادگی آن حضرت بر حقانیت راه ایشان صحه می گذارند.


وی یادآور شد: مطالعه زندگی نبی مکرم اسلام، خلفای راشدین و اهل بیت علیهم السلام یادآور این مسئله است که آنها برای حفظ و حراست از اسلام ناب محمدی رنج های و سخت های بسیاری را در طول زندگی متحمل شده اند تا به اصل دین اسلام خدشه ای وارد نشود.


این شاعر پیشکسوت اهل سنت، تقویت وحدت را یکی از ضرورت های مهم دنیای اسلام خواند و عنوان نمود: برگزاری کنگره فرهنگ عاشورا در زبان و ادبیات ترکمن در این ایام و انعکاس جریان آن در خبرگزاری ها و نشریات یقینا به نفع تقویت وحدت و انسجام اسلامی خواهد بود. ما به این زمینه نیاز مبرم و اساسی داریم، چرا که امروز فضای مجازی به اصلی ترین رسانه مخاطبان تبدیل شده و رصد جریان مراسم کنگره، خود می تواند یک حرکت مثبت و تاثیرگذار قلمداد شود.

مشهد قلی قزل خاطر نشان کرد: ایجاد تنوع در سین برنامه کنگره  می تواند برای محتوای غنی و کیفیت آن راهگشا باشد و همچنین آنالیز کار در پس از برگزار شدن مراسم در هر چه بهتر برگزاری مراسمات آینده مفید و موثر خواهد بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر