c_300_250_16777215_10_images_83001.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - دبیر دومین همایش فرهنگ عاشورا در آیین زبان و ادبیات ترکمن گفت: استقبال دوستداران فرهنگ و ادب از همایش امسال فراتر از انتظار بود و کمیت و کیفیت آثار رسیده نسبت به سال قبل رشد قابل ملاحظه ای داشت.

 

موسی جرجانی امروز عصر در  دومین همایش فرهنگ عاشورا در آیین زبان و ادبیات ترکمن اظهار کرد: استقبال شرکت کنندگان در بخش های مختلف همایش نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر بود و امسال علاوه بر قالب های مقاله، شعر ترکمنی، مستند کوتاه، داستان، خاطره نویسی بخش صنایع دستی نیز اضافه شده بود همچنین بخش نقاشی ها در 3 رده سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار گردید.

وی افزود: نظر به اینکه  آثار ارائه شده در همایش امسال تنوع بیشتری نسبت به سال گذشته داشت کار داوری آثار رسیده چندین روز طول کشید و بدلیل رقابت نزدیک امسال برگزیدگانی هم داشتیم که بطور مشترک حائز رتبه گردیدند.

وی خاطر نشان کرد: ارادت اهل سنت به اهل بیت پیامبر اکرم بر کسی پوشیده نیست و برگزاری چنین همایش هایی ضمن ایجاد رقابت بین شرکت کنندگان می تواند باعث ارتقای سطح آثار فرهنگی و ادبی مرتبط با موضوعات همایش شود. ما برای ارزیابی هر چه بهتر آثار داورانی را از میان نخبگان و صاحب نظران انتخاب کردیم و داوری ها کاملا عادلانه بود.


جرجانی با بیان این مطلب که انتخاب برگزیدگان خصوصا در بخش صنایع دستی همایش بدلیل ظرافت های بکار رفته دشوار بود ادامه داد: مسلما برای سنوات آتی تمهیدات بهتری برای این مسائل اندیشیده خواهد شد. عاشورا از قدیم در بین اهل سنت استان گلستان جایگاهی ویژه و ارزشمند داشت و می بایست برای پاسداشت این ایام کارهای بهتری را به انجام برسانیم.

دبیر  دومین همایش استانی فرهنگ عاشورا در آیین زبان و ادبیات ترکمن تصریح کرد: محرم ، عاشورا و ماه صفر در میان اهل سنت از ادوار پیشین مورد توجه و احترام بوده است و اگر فرزندی در این ایام متولد شود او را به نام های عاشورگلدی، عاشور بی بی، عاشر محمد ، صفرگلدی ، صفر محمد ، صفر مراد ، صفر بی بی و...نامگذاری می کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر