c_300_250_16777215_10_images_83022.jpg

 


ترکمن سسی: شاعر اهل سنت ساکن سیمین ، مصایب ماه صفر برای امت اسلامی را بسیار سنگین و دردناک خواند.


 
عبدالمجید آرخی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، با یادآوری این مطلب که دهه پایانی ماه صفر مقارن با رحلت نبی مکرم اسلام (ص) است، گفت: ماه صفر از نظر اهل سنت جزو ایامی است که انسان باید در طول آن پیرامون وقایع صدر اسلام تاکنون اوقات بیشتری به تفکر و اندیشه بگذراند، چرا که در این ماه بزرگترین مصیبت به امت اسلام وارد شد و روح مطهر خاتم النبیین به سوی معبود خود به پرواز در آمد.

وی ادامه داد: بنابراین همه مسلمانان در این ماه دچار غم و اندوه زیادی هستند و هر یک از مذاهب اسلامی بنا به رسوم رایج در میان خود این دهه را تکریم می کنند.

این شاعر اهل سنت با تاکید بر این که امام حسین (رض) درس آزادگی را در مکتب رسول گرامی اسلام آموخت، افزود: محرم و صفر به نوعی مکمل یکدیگرند ، زیرا این ماه ها دربرگیرنده حوادثی هستند که بر امت گران تمام شده است. آن بزرگواران زندگانی تجملاتی را از خود دور کردند و با آنکه می توانستند در رفاه و آسایش باشند، اما دغدغه دین و حفظ و حراست از اسلام راحتی را از ایشان دور می کرد. آنها سفره آنچنانی برای خویشتن و یا اولاد خود پهن نکردند و زندگی پربارشان همواره با کار، تلاش و عبادت سپری شده است.
 
آرخی پند آموزی از زندگی امام حسین (رض) را تنها مربوط به نهضت عاشورا ندانست و یادآور شد: عاشورا نقطه اوج یک رسالت عظما برای اسلام و تمام بشریت است. در حقیقت همه اهل بیت و امامان زندگی خود را وقف اسلام و تعالی بشریت کردند تا چراغ مسیر نجات از ضلالت و گمراهی  را برای آیندگان روشن و پویا نگه دارند.

وی افزود: از آغازین روزهایی که کلمه توحید بر قلب پرچم اسلام درخشیدن گرفت، خون های زیادی بر زمین ریخته شد تا این امانت ارزشمند سالم بدست ما برسد. امام حسین (رض) برای آزادگی جنگید ، زیرا براین باور مصمم بودند که  باریتعالی، بشر و سایر مخلوقات را آزاد آفریده است.
 
این شاعر طنزپرداز ساکن سیمین شهر ادامه داد: اگر امام حسین (رض) پیام آزادی سرنمی داد چه بسا حکمرانی بر فکر و اندیشه انسان ها به یک  قانون غلط در میان امت تبدیل می شد. فلسفه سرور و سالار شهیدان به منظور ایستادگی در برابر حاکم مستبد وقت این بود که ایشان خویشتن را متعلق به خود و خانواده نمی دانست. در کوفه استقبالی از امام و یارانش بعمل نیامد، اما آن حضرت برای مردم آن سرزمین و سایر ممالک اسلامی یک الگو بود و الگو نیز باقی ماند.

آرخی تاکید کرد: اسلام به سن و سال افراد احترام قائل است، ولی به همه نگاه یکسان دارد. این دین ، سفید را برتر از سیاه نمی شمارد. مسجد مکانی مقدس است که در آن فقیر و غنی در یک ردیف و در کنار یکدیگر به صف می ایستند. با وجود سال ها سلطه اسلام بر جهان پهناور، متاسفانه نسلی از بشر که خود را جزو انسان های متمدن می دانستند، قصد داشتند برده داری را دوباره رسمیت ببخشند، اما طرفدران اندیشه امام حسین (رض) به آن پاسخ منفی دادند.

بدین جهت ما باید ارزش مقام یاران رسول الله، امامان معصوم و اولیاء را درک کرده و در برنامه ها و همایش های معنوی این ایام مشارکت موثر داشته باشیم. اهل سنت امامان معصوم  را از افتخارات تاریخ شکوهمند امت اسلامی می داند و به نقش آفرینی آنها در بخشی از تقویم اسلامی افتخار می کند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر