c_300_250_16777215_10_images_83072.jpg

 

خراسان شمالی : ترکمن سسی - امام جمعه کهنه جلگه مانه و سملقان گفت: اهل سنت همانطور كه به اصحاب رسول اكرم(ص) ارادت خاصی دارند به اهل بیت(رضی الله عنه) آن حضرت نیز ارادت دارند. در كتب روایی و حدیثی اهل سنت نام اكثر ائمه اهل بیت به وضوح به چشم می خورد و از روایات آن بزرگواران استفاده می شود.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، محمد آخوند خادمی، برادران اهل سنت به امام رضا(رضی الله عنه) این فرزند رسول خدا(ص) و عزیز و نور چشم خاندان پیامبر اسلام محبت و ارادت قلبی دارند، وجود مبارک و پر خیر و برکت امام رضا (رضی الله عنه) محور اتحاد و یکپارچگی برادران تشیع و اهل سنت است که این خود نشان از ارادت خاص برادران اهل سنت به اهل بیت(رضی الله عنه) و پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: از سوی دیگر، ترکمنها در نامگذاری کودکان و نوزادان علاقه فراوانی به استفاده از نام مبارک " رضا " دارند و تاکنون نوزادان زیادی در بین ترکمنها به این اسم نامگذاری شده اند. ترکمن ها از هر فرصتی برای سفر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (رضی الله عنه) سفر می کنند که این امر نشان دهنده علاقه وافر برادران اهل سنت به این امام بزرگوار است.
محمد آخوند خادمی خاطر نشان کرد: یک نکته را نباید فراموش کنیم که این جهاد است و به قول رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی که فرموده اند: زیارت رفتن شیعه و سنی به قبور اهل بیت (رضی الله عنه)، جهاد بزرگی است. کشورهای غربی در این تصور هستند که فقط شیعیان به زیارت می روند، در حالی که اهل سنت هم اهل بیت پیامبر را قبول دارند و از زیارت آنان غافل نمی شوند.  
این عالم اهل سنت تصریح کرد: ما امام رضا(رضی الله عنه) را در هنگام زیارت نمودن وسیله قرار می دهیم و می گوییم که خداوندا به حرمت پاره تن رسول الله و امام رضا(رضی الله عنه) از گناهان ما بگذر. باید از این بزرگان ما عبرت بگیریم و این وسیله و این عبرت ما بر ما واجب می کند که نه تنها هر ساله و بلکه باید هر ماه به زیارت امام رضا (رضی الله عنه) برویم.

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدالله 1400-07-19 22:03
زیارت رفتن شیعه و سنی به قبور اهل بیت (رضی الله عنه)، جهاد بزرگی است( با کدام آیه ، حدیث ، روایت از بزرگان)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر