c_300_250_16777215_10_images_84060.jpg

 


ترکمن سسی - مدرس حوزه علمیه روستای چنارلی میلاد نبی اکرم( ص) را بیداری عدالت به نفع بشریت دانست.



 به گزارش ترکمن سسی، اسماعیل آخوند قدیری در بیاناتی به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: در ماه ربیع الاول قرار داریم. ماهی که در آن نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به دنیا آمد. آن حضرت در طول مدت رسالت خویش شرک، بت پرستی و جاهلیت را ریشه کن کرده و انسان ها را مومن و دیندار گردانید. این موضوع از اقبال امت آخر زمان است که خدای متعال چنین پیامبری را مبعوث کرد تا همگی در سایه دین مبین اسلام و شریعت آن حضرت زندگی کنیم.
وی افزود: در دورانی که هنوز نبی مکرم اسلام (ص) قدم به این جهان فانی نگذاشته بود گروهی اعراب عدنانی از نسل  حضرت اسماعیل علیه السلام در شبه جزیره عربستان زندگی می کردند. آنها در همدلی، مهمان نوازی و وفای به عهد و ایراد سخنرانی شهره عام و خاص بودند. این قوم در کنار این خصایص اخلاقی، معایبی نیز داشتند که اگر مورد ریشه یابی و اصلاح قرار نمی گرفت چه بسا ممکن بود انسانیت از میان رفته و بشر روی زمین با خلق و خوی حیوانی به حیات خود ادامه می داد.

آخوند قدیری زندگی بشر در پیش از طلوع خورشید اسلام را بر اساس سیاست ایحاد چند دستگی در میان طبقات توصیف نمود و ادامه داد: در چنین زمانی بود که خاتم الانبیاء در روز دوشنبه به دنیا آمد و آسمان مکه را منور ساخت. این تولد سبب شد تا دوازده ستون از ستون های کاخ کسری فرو بریزد. درجایی دیگر آتشکده ای که قرن ها روشن بود به یکباره خاموش شد و شیاطینی که می توانستند به آسمان ها بروند به پایین رانده شدند.

آن زمان در مکه بت پرستی رواج داشت و اعراب سنگ هایی را که با دست خود می تراشیدند به جای خدا عبادت می کردند. آنها مردمی بودند که دختران نوزاد خود را بیرحمانه زنده به گور می کردند. به علاوه در اثر جنگ های میان قبایل، تعداد زیادی کشته می شدند و بتدریج کشتن و ریختن خون انسان ها بر روی زمین به نوعی تفریح لذت بخش تبدیل شده بود.

 مدرس حوزه علمیه روستای چنارلی اظهار داشت: طی این احوال رسول گرامی صلی الله علیه و آله وسلم به پیامبری مبعوث گشته و با حداقل امکانات شروع به نشر پیام آسمانی نمود. ایشان نمونه بارز رحمتی است که خدای متعال به بندگانش ارزانی داشت و در روز قیامت رحمت بیشمار نصیب کسانی خواهد شد که به پیامبری رسول اسلام ایمان آورده باشند.

آخوند قدیری اخلاق نیکو، مصرف افعال حلال و دوری از فعل حرام را از نکات مهم پیام نبی اکرم (ص) خواند و خاطر نشان ساخت: آن حضرت رسالتش را کامل ساخت تا به زندگی ما انسان ها معنا ببخشد. این ایامی است که تولد آن حضرت دنیا را از تاریکی نجات داد و بردگی را از میان برداشت تا همه مردم از حقوق مساوی برخوردار شده و عدالت در روی زمین به بیداری برسد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر