c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-10-26_16-12-17.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - حجت الاسلام دیلم گفت: تاکید بر وحدت و همدلی در آثار نویسندگان و فرهنگ غنی ترکمن صحرا مشاهده می شود.

 


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی استان گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در جشن میلاد النبی (ص) ویژه اقشار اهل سنت و ششمین همایش شبی با ترکمن های گلستان به مناسبت هفته وحدت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: تلاش و فعالیت نخبگان و نویسندگان ترکمن و اجرای برنامه ها و همایش های ترکمنی بر اساس متون اصلی و اعتقادی و برگرفته از فرهنگ اصیل و غنی ترکمن ها می باشد که برای نگهداری و حراست از سنت و فرهنگ خود تلاش دارند و باعث رقم زدن برنامه های فاخر در سطح استان و کشور شده است.


وی با بیان اینکه، هرچه داریم از برکت قرآن و سنت رسول الله (ص) می باشد، افزود: قرآن کریم به عنوان منبع و سرچشمه دین مبین اسلام در چندین مرحله به مساله وحدت توصیه و تاکید می کند و می فرماید: به رسیمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: خداوند متعال اهل منت گذاشتن نعماتش نیست ولی در خصوص پیامبر (ص) فرمایش کرده است که از جنس شما برای هدایت شما فرستاده ام، شخصی که به برکت قرآن کریم اعراب دوران جاهلیت را با هم یکدل کرد.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، انسان مومن با ایمان به خدای متعال اعتقاد به توحید و قرآن دارد، گفت: موضوع فراتر از منظر قرآن کریم و دین مبین اسلام، موضوع انسانیت و اتحاد است و برای آن شیعه و سنی فرقی ندارد.
وی با ذکر این مطلب که قرآن توصیه می کند که مومنان خبر هم را بگیرند، افزود: همچنین قرآن کریم ضمن دعوت به نماز و زکات، توصیه می کند که مومنان در سختی ها و مشکلات کمک حال و یاور هم باشند و نمونه بارز آن را در سیل گلستان مشاهده کردیم که کمک و یاری رساندن شیعه و سنی نمی شناسد و فرقی هم ندارد که در منطقه سنی نشین اتفاق افتاده است یا شیعه نشین زیرا اگر موضوع انسانیت و همدردی مطرح باشد همه پای کار می آیند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با ذکر این مطلب که مومنان و افرادی که ایمان دارند، دشمنان اسلام را دوست خود قرار نمی دهند، افزود: اگر در برابر دشمنان ید واحد باشیم وحدتمان هم کامل خواهد شد و این مهم وظیفه تک تک همه مومنین است.
حجت الاسلام دیلم برگشت به اسلام نخستین و احیای سنت و سیره رسول اکرم (ص) را مهم ترین عامل رسیدن به وحدت برشمرد و گفت: امروز که مسلمین به جان هم افتاده اند باعث شده است که از دین ناب اسلام غافل بمانند و به همین خاطر دنیای اسلام نتوانسته است یک مجمع جهانی کامل داشته باشد.
وی با تاکید براینکه، از بدو انقلاب تاکنون وحدت و انسجام ویژه ای در گلستان داریم، افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، استان گلستان الگو و اسوه وحدت در کشور و جهان اسلام است و این مهم به برکت وجود حضرت آیت الله نورمفیدی منادی وحدت در گلستان و به برکت زندگی مسالمت آمیز پدران و اجدادمان در کنار هم است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر