c_300_250_16777215_10_images_169303494.jpg


ترکمن سسی - استاد حوزه و دانشگاه با تاکید برضرورت توجه بیشتر به بصیرت و وحدت از سوی امت اسلامی گفت: امروز دشمنان اسلام این ۲ عامل مهم در رشد و پیشرفت کشور و جهان اسلام را هدف قرار دادند که باید مراقب باشیم و با تقویت بصیرت و وحدت آنها را مایوس کنیم.

 


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری روز جمعه در همایش "نخبگانی بصیرت و وحدت در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی" درجمع شماری از علما و روحانیون، استادان و دانشجویان شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در دانشگاه پیام نور این شهرستان، اظهارداشت: سال‌هاست که دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب و شیعه و اهل سنت با صرف هزینه‌های هنگفت برنامه‌ریزی، توطئه و تلاش می‌کند.
وی افزود: مادامی که مسلمانان به رهنمودهای قرآن، عترت و ولایت ( احادیث و روایات پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عمل کردند که مصداق‌های زیادی در این خصوص در تاریخ اسلام وجود دارد، توطئه دشمنان خنثی شده و هرجا کم توجهی شد، امت اسلام دچار آسیب شدند.
حجت الاسلام ماندگاری با تشریح معنای بصیرت در قرآن کریم اضافه کرد: بصیرت یعنی فهم باطن عالم (آخرت بینی) که صرفا خداوند متعال و افراد مقرب درگاه باریتعالی از آن اطلاع دارند و فهم معنویات با عقل باطنی و نه عقل ظاهری و حواس پنجگانه زیرا امدادهای الهی به افرادی که به خدا ایمان دارند و به دستورالعمل‌ها و قوانین الهی عمل می‌کنند، می‌رسد.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با پررنگ کردن و تصویرسازی از بصیرت ظاهری در رسانه‌های ارتباط جمعی خود بالاخص در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی سعی می‌کند امت اسلام و جوانان آن را از بصیرت باطنی باز دارند.
حجت الاسلام ماندگاری گفت: البته مراد از بصیرت باطنی صرفا آخرت را دیدن نیست بلکه انسان باید با ابزار عقل و حواس پنجگانه خود هم ظاهر و هم باطن را داشته باشد تا دچار خُسران و ضرر در دنیا و آخرت نشود.
وی با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی کشور هم اکنون ۲ نگاه به آمریکا و نگاه به درون وجود دارد، افزود: شاید مردم به ظاهر از لغو تحریم‌های آمریکا خوشحال شوند اما اگر از ظرفیت‌های داخل و نعمت‌هایی که خدا به ما داده غافل شویم ممکن است دچار تحریم خدا شویم، آنوقت چه خواهیم کرد؟

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: همین ۲ سال پیش خداوند در استان گلستان بارانی فرستاد که سیل به راه افتاد اما اکنون ۲ سال است باران کم می‌بارد و دچار خشکسالی شدیم یا  به همین مدت است که ویروس کرونا آمده و علم پزشکی با همه پیشرفت‌های خود هنوز موفق به پیدا کردن درمان قطعی آن نشده؟ علت چیست؟
وی افزود: ما باید با قواعد و فرامین الهی آشنا باشیم و به آن عمل کنیم اینکه تاکید شده، قرآن بخوانیم، در آیات آن تدبر کرده و به فرامین این کتاب آسمانی عمل کنیم به همین دلیل است و خدا ما را یاری خواهد کرد.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینکه اکنون در جامعه اسلامی ما ازدواج کم شده، فرزند آوری کم شده، خمس و زکات کم شده و یا دزدی و سرقت‌ها زیاد شده همه علت آنرا در مشکلات اقتصادی می‌دانند اما کمتر می‌گویند که علت آن عمل نکردن یا کمتر عمل کردن به فرامین الهی آمده در قرآن و عترت است.
حجت الاسلام ماندگاری افزود: بصیریت یعنی اینکه باید به خدا بیشتر اعتقاد پیدا کنیم، بیشتر به او و نصرت‌های الهی اعتماد داشته باشیم و در نهایت به فرامین الهی بیشتر عمل کنیم و در هر کاری آخرت را در نظر بگیریم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ۲۳۲ هزار شهید انقلاب اسلامی از اقوام و مذاهب اسلامی اضافه کرد: حاج قاسم و شهدای ما بصیرت داشتند یعنی به خدا و امدادهای الهی ایمان و باور داشتند و در نبرد با دشمنان با وجود اینکه امکانات کمتری داشتند، پیروز می‌شدند.
حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد که باید راه شهیدان و مکتب حاج قاسم با عمل به وصیت آنها که پیروی از ولایت و رهبری است، ادامه دهیم زیرا ولایت و رهبری در امتداد قرآن و عترت قرار دارند و ما می‌توانیم با افزایش تولید داخلی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه و انفاق درجامعه در برابر جنگ اقتصادی دشمنان پیروز شویم.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر