c_300_250_16777215_10_images_166253254.jpg

 


گرگان : ترکمن سسی - مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: ۲۰۰ هزار تن انبار ذخیره این مدیریت برای خرید تضمینی بخشی از محصولات دانه روغنی کلزا و گندم تولیدی سال زراعی جاری استان آماده است.


حجت الله صالح‌المومنین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال ۸۰ مرکز در ۱۴ شهرستان برای خرید تضمینی کلزا و گندم جانمایی شده است.
به گفته وی سال زراعی قبل ۳۵ هزار تن کلزا و ۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان گلستان به صورت تضمینی خریداری شده بود.
سال زراعی جاری در ۳۷۵ هزار و ۱۵۳ هکتار از اراضی گلستان گندم کشت شده اما براثر خشکسالی ۸۹ هزار و ۸۴۲ هکتار سبز نشد و از سطح سبز موجود تولید ۹۰۰ هزار تن محصول پیش بینی می شود.
همچنین در سال زراعی جاری کشت کلزا در ۹۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده بود که به دلیل خشکسالی، کشت این محصول به ۴۲ هزار هکتار کاهش یافت.
قیمت خرید تضمینی گندم امسال هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال است و دولت به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار ریال پاداش تعیین کرده است.
قیمت خرید تضمینی کلزا نیز هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است.
برداشت کلزا در گلستان از دهه سوم اردیبهشت ماه تا اواخر خردادماه و گندم هم از دهه نخست خرداد تا اواخر مردادماه صورت می گیرد.
استان گلستان با داشتن ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و کلزا در کشور به شمار می رود. 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر