c_300_250_16777215_10_images_94072.jpg

 


ترکمن سسی - رییس انجمن بازی سازان گلستان ، از برگزاری سومین استارتاپ ویکند صنایع خلاق گلستان در دانشکده مائده گرگان خبر داد.



رییس انجمن بازی سازان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: سومین استارتاپ ویکند صنایع خلاق گلستان در تاریخ 26 لغایت 28 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشکده مائده گرگان برگزار می شود.
پیمان یعقوبی با اشاره به برگزاری اولین و دومین این رویداد در سال های 97 و 98 افزود: آئین اختتامیه سومین استارتاپ ویکند صنایع خلاق گلستان در تاریخ 28 اردیبهشت ماه برگزار می شود و سه ایده برتر انتخاب و برندگان از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت بیمه هنرمندان قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: صنایع خلاق صنایعی هستند که با تکنولوژی روز ترکیب می‌شوند و در قالب های مختلف مانند، سینما، انیمیشن، صنایع دستی، بازی های رایانه ای، گردشگری و بوم گردی، اپلیکیشن، طراحی نرم افزار و هر موضوع دیگری که خلاقانه باشد ظهور می یابند.
رییس انجمن بازی سازان گلستان با بیان اینکه، حداقل محصول و قالب ارائه شده همانند برشی از یک کیک است، گفت: هدف از برگزاری این رویداد در کنار هم قرار گرفتن پتانسیل‌ها و ایده‌ها در کنار یکدیگر است تا در محیطی مناسب و در قالب کار تیمی به همکاری و رقابت بپردازند و شرکت‌کنندگان در این رویداد فرصت دارند در بازه زمانی 54 ساعته و تیم سازی، ایده های خود را ارزیابی و به مرحله اجرا برسانند.
یعقوبی افزود: صنایع خلاق، صنایع مقیاس پذیری همچون مانند فرش ایرانی، انیمیشن و یا اپلیکیشن ها هستند که هزینه تولید آن براساس ایده است و استارتاپ ویکند نیز برنامه یادگیری از طریق عمل خلاقانه است.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز رشد صنایع خلاق در گلستان، گفت: برندهای این رویداد می تواننند به عنوان هسته های اولیه تشکیل دهنده مرکز رشد صنایع خلاق باشند و با هماهنگی آموزش و پرورش و مدارس می توان دانش آموزان و هنرجویان با استعداد را شناسایی و استعداد آنها را در این مرکز شکوفا کنیم.


****
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان نیز در این نشست گفت: سومین استارتاپ ویکند صنایع خلاق گلستان طی 3 روز در دانشکده مائده گرگان برگزار می شود و شرکت کنندگان این رویداد از دانشجویان دانشکده مائده و دانشگاه چمران خواهند بود.
قلندر، با بيان اينكه استارتاپ ويكند در حقيقت شروع يك فرآيند كسب‌ و كار خلاق براي جوانان و دانشجویان محسوب مي شود، گفت: این رویدادها براي شناسايي ايده‌های نو و خلاقانه برگزار می شود تا در مرحله بعد بتوانند با آموزش های بیشتر ایده های خلاق را به وجود بیاورند.
وی از مشارکت 80 نفر از دانشگاه‌های استان در این رویداد خبر داد و گفت: قرار است 80 دانشجو در قالب 10 تیم در این رویداد به رقابت بپردازند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان، برندگان نهایی این رویداد را در قالب سه تیم اعلام کرد و گفت: جوایز نقدی و تسهیلات کم بهره هم برای برندگان این رویداد در نظر گرفته شده است.
قلندر، از همزمانی این رویداد با سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در نظر داریم دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شواری اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از این رویداد بازدید داشته باشند.

وی گفت: با معرفی ایده های برتر، دانشجویان زبده و ایده پرداز مورد حمایت قرار خواهند گرفت و برگزاری چنین رویدادی باعث تشویق دانش آموزان و هنرستانی ها به دانشگاه فنی و حرفه ای خواهد شد و باعث می شود دانش آموزان، دانشگاه فنی و حرفه ای را دانشگاه مد نظر خود انتخاب کنند.
وی همچنین در خاتمه سخنان خود گفت: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای، بیشترین جذب را در بازار کار دارند.


****
کارشناس دانشجویی و انجمن های علمی دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان نیز در این نشست گفت: رویداد استارتاپ برنامه ای است برای افتتاح مرکز رشد دانشگاه می باشد و با توجه به رشدی که در انجمن های علمی داشتیم گام را فراتر نهاده و در مسیر توسعه بیشتر علمی قرار گرفتیم.
مزیدی با بیان اینکه، این استارتاپ بدعت و آغاز فعالیت بیشتر در راستای ارتباط دانشگاه و صنعت است، افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی سعی کردیم از دانشجویان استانی بهره ببریم و در آینده با بهبود شرایط کرونایی این رویداد را به صورت کشوری برگزار خواهیم کرد.
وی با تاکید براینکه، دانشگاه فنی و حرفه ای بیشترین فارغ التحصیلان شاغل در بین سایر دانشگاه ها را دارد، افزود: چون دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه با حرفه و با فن از این دانشگاه خارج می شوند که با خودباوری و افکار خلاقانه به سمت ایده پردازی و جاری شدن ایده های خود در صنعت می شوند.

رستم جرجانی / خبرنگار اقتصاد گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر