c_300_250_16777215_10_images_97158.jpg



تركمن سسي – تكاپوي مردم براي آمادگي روز عید به رسم هرساله در آستانه عید قربان بیشتر شده و حال و هوای عید بیشتر احساس می شود.



مردم این روزها آجیل و شیرینی و لباس های عیدشان را خرید می کنند و به ويژه در شهر هاي تركمن نشين بازار بره قرباني داغ است.

 هر ساله در روزهاي منتهی به عید قربان تقاضای شهروندان براي خريد بره قرباني به شدت بالا مي رود و قیمت ها نیز بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود و تابع نرخ مصوب نیست.

بسياري از خانواده ها براي قرباني کردن در عید قربان به دلایل مختلف بره را ترجیح می دهند هرچند برخی خانواده های پرجمعیت ممکن است گوساله یا شتر قربانی بکنند.

همیشه قيمت دام در شهرهای مختلف استان با توجه به ميزان عرضه آن از طرف دامداران كمي تفاوت دارد با اين وجود اکنون كه تنها دو روز تا یکشنبه روز عيد قربان زمان باقي مانده است به طور متوسط قیمت گوسفند ماده زنده که وزن آن بین ۳۰ تا ۴۵ کیلوگرم است از قرار کیلویی حدودا ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

 درست همین موقع در عید قربان سال قبل گوسفند زنده قرباني از قرار هر کیلو عليرغم وجود تقاضاي بالا حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر