c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-08-06_18-02-09.jpg


ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت بندرترکمن گفت: محبت اهل سنت به اهل بیت(ع) و صحابه (رض) از محبت به رسول اکرم(ص) نشات می گیرد و کسی که این حس را نداشته باشد جزو اهل سنت نخواهد بود. 

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، عبدالرحمان آخوند کر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه 14 مرداد 1401 بندرترکمن ، روزه داری اهل سنت در روزهای تاسوعا و عاشورا را برگرفته از سنت نبوی خواند و به نقل از حضرت صلی الله علیه واله وسلم گفت: هر کس در دو روز از این ایام را روزه بگیرد، کفاره گناهان یکسال آن شخص در دنیا خواهد شد. نبی مکرم اسلام، حسن و حسین را به گل های خوشبوی خود تشبیه کرده است. فرزندانی که از حضرت فاطمه سلام الله علیها سروان بانوان هر دو عالم متولد شده اند و یکی از میان آن دو در دهم این ماه به شهادت رسید.

آخوند کر ادامه داد: حسین (رض) از نظر چهره شباهت زیادی به رسول الله داشت. نبی اکرم(ص) در جایی دیگر فرمایش می کند: حسین از من است و من از حسین و خدای متعال دوست می دارد کسی که حسین را دوست داشته باشد. حسن و حسین در سنین کودکی شان با رسوال الله بازی می کردند و در مکتب تعلیم و تربیت نبوی پرورش یافتند تا هر یک به جوانانی برومند تبدیل شده و در نبرد مسلمانان با کفار خدمات شایانی را به ثبت رساندند. محبت اصحاب رسول خدا به حسن و حسین برای همگان مشهود بود و ایشان را بسیار مورد تکریم خود قرار می دادند. در واقعه کربلا علاوه بر آن حضرت، تنی چند از برادران ناتنی ایشان از جمله محمد، عمر، عباس، جعفر، عثمان، و ابوبکر نیز به شهادت نائل آمدند.


امام جمعه اهل سنت بندرترکمن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که اهل سنت ایران و استان گلستان از همه یزیدیان نفرت دارند، یادآور شد: یزید مردی فاسد و فاسق بود و اهل کوفه با اشرافیت به این موضوع به آن حضرت نامه نوشته و از ایشان خواستند تا به یاریشان بشتابد، اما آن مردم دنیا پرست در ادامه به لشکر عبیدالله ملحق شده و خیانت شان را آشکار ساختند. شهادت مسلم ابن عقیل سفیر حسین رضی الله عنهم توسط حکومت مستبد باعث شد تا عزم برادران مسلم برای عزیمت به سوی کوفه بیشتر شود.


آخوند کر خاطر نشان ساخت: در میدان عمل همان کسانی که با دعوت از امام خواسته بودند تا ایشان رهبری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد در روز موعود به جای حمایت از نوه رسول خدا، لباس رزم پوشیده و نیزه به دست رو در روی آن حضرت صف کشیدند تا بدین گونه یکی از تلخ ترین وقایع جهان اسلام حادث گردید. آن منافقان دنیا و آخرت شان را در روز عاشورا با شهید کردن امام حسین رضی الله عنه و یارانش فروختند و تا ابد در خسران و پشیمانی بسر خواهند برد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر