c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-08-09_06-31-24.jpg

 

ترکمن سسی - امام جمعه نگین شهر گفت: تبیین منش و روش پیامبر صلی الله علیه واله وسلم و افکار ماندگار امام حسین به نسل آینده های از وظایف ما در این عرصه بشمار می رود.

 

ابوبکر آخوند خوجملی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، ادامه داد: بدون شک انتظار بر این است که در سایه وحدت و همبستگی دینی، هوشیاری خود را حذف کرده و نگذاریم تا یزیدیان بر پیکر امت واحد سایه اختلاف بیفکنند.
وی تاکید کرد: امام حسین در عالی ترین مکتب پرورش یافته و آمده بود تا به تکلیف الهی یعنی اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر عمل کند. رسالتی که از اجدادش به ایشان رسیده بود.
آخوند خوجملی خاطر نشان کرد : یزید تنها ارکان یک حکومت را در اختیار داشت و به همین بسنده کرده بود. یزید به خوبی می دانست که امام حسین رضی الله عنه با وی بیعت نخواهد کرد و وجود ایشان را مانعی برای خلافتش می دید. آخوند خوجملی اظهار داشت: شهادت امام حسین رضی الله عنه برای هیچ یک از بانیان حادثه کربلا یک افتخار به حساب نمی آمد. در آن زمان امکانات در اطلاع رسانی در حد اولیه بود و اگر مورخین نبودند، شاید ما امروز جزئیات روز عاشورا را به این روشنی نمی دانستیم.


امام جمعه اهل سنت نگین شهر در خصوص واقعه عاشورا ادامه داد: یزید گمان می کرد با حذف امام حسین می تواند زمامداری کل قلمرو اسلامی را بدست گرفته و ضمن مطیع کردن مخالفانش به بزرگترین حکمران تبدیل خواهد شد، ولی به این امر واقف نبود که وجدان های بیدار و اندیشه های آزاد هرگز نمی میرند و اهداف شان پایان نخواهد یافت.
آخوند خوجملی غروب روز عاشورا را یکی از تلخ ترین واقعیت های جهان اسلام خواند و تسریح کرد: شادمانی های سپاهی که تصور می کردند همه چیز به آخر رسیده است پنداری واهی بود. بزودی تعدادی از عاملان دسیسه شهادت امام رضی الله عنه به دردهای لاعلاج مبتلا شده و افکار پوشالی شان مانند پرکاهی به تزلزل در آمد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر