c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-09-18_18-12-40.jpg

 

ترکمن سسی - امام جمعه موقت سیمین شهر گفت: مسلمان حقیقی کار و تلاش می‌کند و همزمان از یاد خدا نیز غفلت نمی کند. غرور و عطش مال اندوزی باعث غفلت از یاد خدا می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، کاکا آخوند حنفی ، پریشان احوالی را از مصائب دنیای امروز دانست و اظهار کرد: گذشته و حال مساجد بیانگر حال و اوضاع تاسف بار جوامع کنونی است. مسائل و مشکلات دنیوی از عامل افسردگی به حساب می آیند، اما ما تلافی بدبیاری ها را سر مساجد خالی می کنیم. در معاملات شکست می خوریم، ولی متاسفانه به جای بررسی آسیب و ایجاد اصلاح در امور با خدای خود قطع رابطه می کنیم.
وی ادامه داد: با کوچکترین چالش ، عصبانیت در ما نمایان می شود و خواندن نماز را از یاد می بریم. پیامبر رحمت، دنیا را دارالغرور توصیف کرده است. غرور و میل به مال اندوزی انسان را از ذکر و عبادت غافل می کند. در لذت های دنیوی چنان غرق نشویم که از اطراف خود غافل بمانیم. آن حضرت صلی الله علیه واله وسلم همچنین می فرمایند که انسان از مجلسی که در آن یاد الله نشود، متضرر خواهد شد. به علاوه هر بنده ای که مرگ را پیش از فرا رسیدن آن یاد نکند، پریشان و پشیمان خواهد شد.  
آخوند حنفی کار و تلاش را لازمه برخورداری از زندگی موفق خواند و عنوان نمود: مشق خداشناسی، عبادت و اعمال صالح این معنا را نمی دهد که کار و تلاش روزانه را فراموش کنیم. مفهوم بندگی این نیست که رزق و روزی فرزندان را از یاد ببریم. کم نیستند کسانی که کار و تلاش می‌کنند و همزمان از ذکر خدای خود نیز غفلت نمی ورزند. انسان مومن کار می کند و در وقت اذان و نیایش، واجبات را برجای می آورد. مسلمان حقیقی در عین تقوا سخاوت را از یاد نمی برد و در دستگیری از نیازمندان پیشقدم می شود. اینها همه مشخصه تبلور نور ایمان در قلب های با ایمان است. این گروه از بندگان هم برای کار و تلاش دنیوی و هم برای مداومت در ذکر و عبادت پاداش می گیرند و به سعادت در هر دو جهان نائل می آیند‌.  
مدیر مدرسه علوم دینی نور بناور همچنین خاطر نشان ساخت: فکر نعمتی بی پایان است تا به گذشته، حال و آینده خود بیاندیشیم. مصائب و محرومیت ها را بی دلیل و تصادفی ندانیم. خیر و شر زندگی علامتی از جانب خدای متعال است تا نقاط ضعف خود را برطرف کنیم. جوانی را پیش از کهنسالی قدر بدانیم. جوانی دورانی است که انسان از نظر علم، دین و دنیا به ترقی می رسد. اسلام با پیشرفت دنیوی مخالفتی نداشته و ندارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر