c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-08_16-59-30.jpg

 

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت آق قلا گفت:  گفتمان وحدت همیشگی است و گفتمان درباره وحدت را تنها نباید به مناسبت خاص اختصاص داد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، عبدالحی آخوند میرزاعلی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، همبستگی دینی در همه جهات را از ارکان ضروری وحدت میان امت خواند و گفت: گفتمان درباره وحدت را تنها نباید به مناسبت خاص اختصاص داد. گرچه میلاد رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم تبلور طلوع دوباره خورشید حقانیت در برابر ظلمت بود، اما آن حضرت اعتقاد داشت باید به وحدت بیش از گفتمان پردازش شود، زیرا در ساده ترین نظام یعنی محیط پیرامون بر زندگی مسالمت آمیز در سایه چنگ زدن به قرآن بعنوان ریسمان الهی تاکید داشت. آن حضرت در اجتماعی زندگی می کرد که دشمنان اعم از بت پرست، یهود و نصاری از هر سو ایشان را احاطه کرده بودند.
آخوند میرزاعلی با یادآوری این مطلب که سال ها طول کشید تا قرآن کریم به تکامل برسد، افزود: هیچ یک از صحابه صدر اسلام مسلمان نشدند، مگر آنکه ابتدا به خدای یگانه و کلام وی ایمان آوردند. هیچ یک از کسانی که از ظلمت به روشنایی رو آوردند اشتباهات گذشته را تکرار نکردند. برای هر یک از آن صحابه اسلام و صیانت از مقام پیامبر بر هر چیزی حتی بر خانواده و فرزندان شان ارجعیت داشت و از این رو به وقت جنگ با کفار درنگ را جایز نمی دانستند.
امام جمعه اهل سنت آق قلا تاکید کرد: در زندگی آن حضرت کمتر لحظاتی را می توان یافت که در فراغت گذشته باشد. آن حضرت، اهل بیت مکرم و یارانش سختی ها را باور کردند و سختی ها را به جان خریدند. به خوبی می دانستند که بدون مکان و امکان نمی توان معمولی زندگی کرد، اما حقیقتی که سران قریش به آن تن نمی دادند ایمان به یگانگی الله و پوسیدگی خدایان دروغینی بود که در زمان انبیاء گذشته نیز مورد پرستش قرار می گرفتند، لیکن نهایتا به زیرکشیده شدند.
آخوند میرزاعلی تبیین اندیشه های رسول گرامی اسلام را باعث گسترش پهنه دنیای اسلام دانست و اظهار داشت: مشکل اصلی دنیای اسلام مربوط به اختلاف داخلی است که متاسفانه دامنه دار بوده و با تلاش صهیونیسم ادامه دار شده است. فرمایشات و روشنگری پیامبر امت در خصوص هویت دشمنان باعث شد تا اسلام فرامرزها را در نوردیده و مقتدرانه تا اسپانیا و قلب اروپا را تحت تاثیر قرار دهد. امروز راه و منش برخی کشورهای اسلامی از وحدتی که مد نظر پیامبر امت بود فاصله پیدا کرده و آسیب هایی نیز در این بین موجود است. اگر دنیای اسلام مسائل فیمابین را حل و فصل کرده و مانند جنگ با اسرائیل با یکدیگر متحد می شدند، آمریکا هرگز جرات جولان دادن در خاورمیانه را پیدا نمی کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر