c_300_250_16777215_10_images_10193.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت در جامعه المصطفی گرگان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت در جامعه المصطفی گرگان برگزار شد.
آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در این آیین گفت: تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد شد.
وی افزود: خداوند متعال را شکرگذار باشیم که در این برهه زمانی وحدت عملی تحقق پیدا کرد و چنین جلسات و مراسم هایی در گوشه و کنار جهان و خصوصا در کشورمان به مناسبت ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت برگزار می شود.
وی با بیان اینکه، تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد شد، افزود: برگزاری چنین نشست ها و گفتمان های وحدت، جرقه و گام های اولیه این مهم است.
نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: چه علمای فریقین شیعه و سنی و چه آنهایی که دلسوخته امت اسلامی و اسلام و مسلمین هستند، باید تلاش کنند که به ضرورت اول جهان اسلام و تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی برسند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به عواملی که می تواند امت اسلامی را به تحول و تمدن عظیم برساند، افزود: اولین مساله مهم و اساسی که همه و خصوصا علما و آنهایی که برتر هستند برآن وظیفه دارند، به وحدتی که نه بعنوان یک تاکتیک بلکه بعنوان یک تکلیف شرعی و از متن قرآن کریم گرفته شده است، برسند.

آیت‌الله سید محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این آیین گفت: اصل رحمت، وحدت و حرمت از اصول بنیادین دین مبین اسلام است.
وی با بیان اینکه، امروز دشمن ایران قوی نمی خواهد، افزود: دشمنان و استکبار جهانی خود را در قالب شیعه انگلیسی و یا سنی آمریکایی نمایان می کنند، تا به اهداف خود برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان برسند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه، دشمنان همواره در تلاش برای بزرگ‌نمایی برخی اختلاف نظرها میان مذاهب اسلامی هستند، بیان کرد: اقوام و مذاهب و همه مردم آگاه باشند که دشمن فقط به فکر ضربه زدن به اسلام نیست، بلکه یکپارچکی ایران را مورد هدف قرار داده است.
آیت‌الله محمدی لائینی، با اشاره به اینکه، صفت رحمانیت و رحیمیت اصل و اساس رحمت خداوند متعال است، خاطر نشان کرد: وحدت و رحمت، راه مدنظرمان برای رسیدن به امت واحده باشد تا در پرتو آن به تمدن اسلامی برسیم.
وی تصریح کرد: اسلام دین رافت و مهربانی است و در پرتو “وحدت” و “رحمت”، یک اصل دیگر به نام “حرمت” ظاهر و پدیدار می شود، پس بنابراین اصل رحمت، وحدت و حرمت از اصول بنیادین اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه نیز گفت: تمدن نوین اسلامی آرمان اصلی و مهم انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه، برگزاری گرامیداشت هفته وحدت در چند دهه بعد از انقلاب منشا خیرکات و برکات فراوانی بوده است، افزود: تقویت محبت و برادری و اخوت بین مسلمانان از برکات هفته وحدت می باشد.
وی با بیان اینکه، وجود پیامبر (ص) رحمت محض برای بشر بود، گفت: وجود مبارکی که غل و زنجیرهای جهل و نادانی را از دوش انسان برداشت و معارف الهی و علم حقیقی و مبدا و معاد را به آموخت و با صفات الهی و اخلاق فاضله آشنا کرد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با ذکر این مطلب که نعمت رحمت فراگیر خواهد شد، بیان کرد: این نعمت برای یک قوم و محدود خاص جغرافیای نیست بلکه تمام بشریت را در بر می گیرد و جهانگیر خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی که امروز به عنوان آرمان مهم انقلاب مطرح می شود در حقیقت کوشش برای دست یافتن به این رحمت و تلاش جهانی برای تحقق تمدن نوین است، تمدنی که اخلاق، معنویت و عدالت را دنبال می کند و خاسته همه انسان ها و بشریت است.
خبرنگار :  سونا جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر