c_300_250_16777215_10_images_10215.jpg

 

ترکمن سسی - نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: هر اندازه میزان همبستگی، احترام، نوعدوستی با طبقات فرودست جامعه از جمله زنان، معلولان، بیکاران و جوانان بیشتر باشد از سطح بالاتری از اعتماد اجتماعی برخوردار خواهیم بود.


به گزارش ایسنا، امانقلیچ شادمهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روزگار پیچیده و در هم تنیده امروز که از در و دیوار آن گرفتاری می بارد، عده ای خواسته یا ناخواسته می خواهند با کشیدن دیوار بی اعتمادی میان مردم و مسئولان شکاف ایجاد کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز در وضعیت اقتدار قرار داریم، دشمن اعتماد مردم را نشانه گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه هر زمان حادثه ای در جامعه رخ می دهد برخی با اظهار نظرات مختلف، تحلیل های نادرست و متفاوت عامل ایجاد بی اعتمادی شده و کار جایی سخت می شود که با تصمیمات نادرست همراه باشد، لذا نباید اجازه دهیم هر اتفاق، مطالبه و خواسته به یک مشکل اقتصادی بیانجامد که منجر به بحران خواهد شد.
نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در همه جای دنیا دولت خطا می کند، مجلس تصمیم اشتباه می گیرد، قوه قضائیه حکم نادرست می دهد، پلیس اشتباه می کند و در هر کشوری بحران و درگیری به وجود می آید، اما در آن کشورها آن را می پذیرند و با یک عذرخواهی یا کناره گیری همه مسائل را حل می کنند. پذیرش اشتباه و عذرخواهی نعمت بزرگی است که خداوند به مسئول می دهد، اما حسرت یک عذرخواهی در دل همه ما مانده که باید اعتماد مردم را جدی گرفته و اقدامات اساسی و ملموس صورت گیرد.
شادمهر در ادامه با بیان اینکه باید حرکات اصلاحی را آغاز کنیم، یادآور شد: مصداق خوب آن رویکرد مثبت رئیس قوه قضائیه مبنی بر آمادگی گفت و گو است که باعث اعتماد مردم می شود امر مبارکی است. اعتماد مهم ترین و اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی جامعه است که نباید آن را از دست دهیم، همچنین ایجاد شفافیت، یکصدایی مسئولان، اصلاح در ساختارها، تصمیمات سنجیده، پرهیز از رفتارهای غلط، تحلیل های درست و رسانه‌های آزاد می تواند اعتماد مردم را برگرداند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: هر اندازه میزان همبستگی، احترام، نوعدوستی به ویژه با طبقات فرودست جامعه، زنان، معلولان، بیماران، بیکاران و جوانان بیشتر باشد از سطح بالاتری از اعتماد اجتماعی برخوردار خواهیم بود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوی مجلس در ادامه با بیان اینکه بازنشستگان، معلمان و کارگران و کارمندان باید ببینند که مسئولان نگران معیشت آنها هستند، بیان کرد: امنیت شغلی و تعیین تکلیف طرح های مهرآفرین، مربیان پیش دبستانی، خرید خدماتی، پرستاران شرکتی بی شک در اعتماد عمومی تاثیرگذار خواهد بود.
شادمهر با اشاره به برخی مسائل استان گلستان با توجه به ظرفیت های آن گفت: استان گلستان علیرغم منطقه آزاد بودن و دارا بودن سایت میگو، خلیج گرگان، ضریب جوانی و جمعیت روستایی، سرمایه های عظیم معدنی و مواهبی چون کوه، دشت و جنگل و میراث فرهنگی ماندگار، به گواهی آمار رسمی کشور رتبه چهارم در فقر و فلاکت را  در کشور دارد و همچنین آمار خانواده های آسیب پذیر و بیکار بالا است.
وی افزود: گنبد کاووس جهانشهر ایران زمین با برج جهانی زرینش، با زیارتگاه یحیی بن زید(ع)، شهر جرجان، تالاب های بین المللی، منطقه آزاد اینچه برون و مزیت های گردشگری و کشاورزی، تبلور جهانشهری با فرهنگ و تمدن اسلامی است، اما با این همه ظرفیت متاسفانه اعتبار فرهنگی و میراثی آن به اندازه یک روستای هدف گردشگری نیست که وزیر میراث فرهنگی باید نسبت به طرح تشکیل و اجرای سازمان مدیریت مقصد گردشگری در حوزه تمدنی جرجان زمین و ایجاد بازارچه صنایع دستی اهتمام کنید.
نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس خطاب به وزیر بهداشت گفت: گنبدکاووس بیش از هر شهری به دلیل دارا بودن ظرفیت درمانی، چارت درمانی و مرکزیت ثقل جغرافیای استانی و خدمات دهی به بیش از ۸ شهرستان و ۵ شهر در شرق گلستان به احداث دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیاز مبرم دارد.
شادمهر همچنین وزیر جهاد کشاورزی را مورد خطاب قرار داد و یادآور شد: درباره پرداخت سریع غرامت بیمه کشاورزی چند بار تذکر شفاهی و کتبی داده شد که باید در پرداخت آن تسریع شود. همچنین درباره لزوم و ضرورت گسترش بازار دام گنبد به عنوان بزرگترین بازار دام کشور به احداث شهرک دامپروری بارها گفته شده و چندبار دستور اکید و پیگیری دادید اما تاکنون نتیجه عملی نداشته است.
وی ضمن تشکر از وزیر راه برای درخواست از معاون اول ریاست جمهوری در خصوص اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان بابت جاده ترانزیتی نفت گنبد - اینچه برون، گفت: باید دستور مجدد برای پیگیری تسریع در روند مطالعاتی و اجرایی خط راه آهن اینچه برون- آزادشهر- گنبدکاووس- شاهرود به عنوان شاهراه کریدور شمال- جنوب دهید.
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان خطاب به وزیر امور خارجه اظهار کرد: برای دیپلماسی فعال با کشور دوست ترکمنستان در جهت رونق بازارچه مرزی اینچه برون، حل ویزای رانندگان و تجار، تردد مسافران و مبادلات چمدانی، بازگشایی مرز اینچه برون، ایجاد کنسولگری در استان گلستان و انتخاب سفیر ترکمن همت کنید.
شادمهر در ادامه همچنین خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: متاسفانه فاضلاب شهرستان گنبد با قدمت ۳۰ ساله، با ۸۰ کیلومتر شبکه فروخفته در دل زمین، آبرو و حیثیتی برای وزارتخانه نگذاشته است که باید نسبت به حداقل اجرایی شدن فاز اول آن تا پایان سال اقدام کنید.
نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار اجرایی شدن مصوبات سفر اعضای کمیسیون عمران و کشاورزی و وزرای فرهنگ و ورزش شد تا گام‌های موثرتری در این رابطه بردارند.  

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر