c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-23_08-58-58.jpg

 

ترکمن سسی - استقبال مسافران از قطارهای اتوبوسی گرگان به پل سفید و بلعکس روز به روز روند رو به رشد پیدا کرده است.


هنگام ورود قطار اتوبوسی به هر یک از ایستگاه های طول مسیر ، مسافران بسیاری پیاده و یا سوار می شوند. یکی از دلایل استقبال مسافران از این نوع وسیله نقلیه، قیمت ارزان بلیط و ایمنی قطار بوده است.
 توماچ از اهالی بندرترکمن و شاغل در مرکز استان به خبرنگار ترکمن سسی گفت: راه اندازی قطار های مسافربری طی چند سال گذشته توانسته است به خوبی رضایت مخاطبان را به خود جلب کرده و روزانه در سه نوبت ، عده ای کثیری از مسافران از این قطارها برای رسیدن به مقصد خود استفاده می کنند.
این شهروند در انتقاد از سیاست کاری تاکسی های جاده ای بندرترکمن به گرگان افزود: از زمان همه گیری بیماری کرونا ، این سرویس ها تعداد مسافرین خود از چهار به سه نفر کاهش داده و در نتیجه کرایه نفر چهارم را روی کرایه مسافرین دیگر سرویس سرشکن می کنند ، اما اکنون با وجود برگشت اوضاع به شرایط عادی، متاسفانه به این مسئله از سوی هیچ نهادی رسیدگی نمی شود و از این رو بیشتر مسافران ترجیح می دهند به جای استفاده از تاکسی های عمومی جاده ای به سمت ایستگاه راه آهن بروند که بسیار مقرون بصرفه است.
یک مسافر بهشهری نیز ضمن اعلام رضایت از قطارهای اتوبوسی اظهار داشت: در زمان شیوع بیماری کرونا حرکت این قطارها مدتی متوقف شده بود که خوشبختانه اکنون شکل عادی خودش را دنبال می کند. از سوی دیگر به دلیل استقبال روزافزون مردم مشاهده می شود که صندلی ها گنجایش همه مسافران را نداشته و تعدادی از مسافرین ناچار به ایستادن در راهروی کوپه ها می شوند.  
خزائی نژاد یک مسافر ساروی هم با اشاره به لزوم افزایش حرکت قطارها از سه نوبت به چهار نوبت در طول شبانه روز گفت: بنده یکبار در مقصد گرگان سوار قطار اتوبوسی شدم که در ایستگاه بندرترکمن ظرفیت قطار کاملا از مسافران پر شد. این به این معنی است که در این مسیر قطارهای بیشتری راه اندازی و تعداد ساعات حرکت ها فشرده تر بشود. خصوصا آخر هفته ها و روزهای تعطیل استقبال از قطارهای اتوبوسی زیاد است و بنظر می رسد فرهنگ استفاده از قطارها به دلیل افزایش کرایه سرویس های حمل و نقل جاده ای از در حال زیاد شدن است.
به هرحال به دلیل کوتاهی روزهای ایام سرد سال و تعطیلی حرکت سرویس های عمومی در طول شب، استفاده از قطارهای اتوبوسی در عین حال که از بار ترافیکی جاده های بین شهری می کاهد ، همچنان ایمن ترین روش برای تردد بین شهری به حساب می آید و امید می رود تمهیدات ویژه ای در این خصوص اندیشیده شوند.

c_300_250_16777215_10_images_10230.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1401-08-06 17:32
قیمت بلیط قطار حومه ای گرگان - بندر ترکمن مبلغ ۳۲۰۰ تومان است. این رقم بسیار به صرفه است نسبت به کرایه تاکسی های بین شهری که نفری حدود ۳۰ هزار تومان است. مهم تر از آن امنیت سفر با قطار از وسایل نقلیه دیگر بالاتر است. از این رو استقبال مسافران از قطار حومه ای قابل انتظار است. خواسته اکثر مسافران قطار حومه ای تنها افزایش تعداد نوبت حرکت قطار است.
نقل قول کردن
0 #2 پنج پیکر. دولتی 1401-08-06 17:35
کاش قطار حومه ای گرگان - بندرترکمن در هر روز و هر ساعت برقرار بود. واقعا کرایه های تاکسی بین شهری خیلی بالاست مخصوصا برای من که هر روز این مسیر را رفت و آمد دارم.
نقل قول کردن
0 #3 نجمه سرگلزایی 1401-08-06 17:38
چرا این قطارها به سمت گنبد ، کلاله ، گالیکش و مراوه تپه ادامه ندارد؟ حتی به مشهد
نقل قول کردن
0 #4 وحید قرنجیک 1401-08-06 17:41
من خودم یکی از مسافرین هر روز تاکسی های بندرترکمن به گرگان هستم. واقعا کرایه ۲۰ هزار تومانی زیاده. تا حالا به فکر استفاده از قطار حومه ای نیوفتاده بودم.
نقل قول کردن
0 #5 حبیب 1401-08-07 17:55
راه اندازی قطار حومه ای در شرق گلستان اگر اتفاق بیفته بسیار عالی میشه. هم از لحاظ ایمنی سفر بین این شهرها و هم هزینه سفرهایی بین شهری خیلی پایین میاد.
نقل قول کردن
0 #6 تاج بی بی ایزدی 1401-08-07 21:25
اگه یه ایستگاه هم تو آق قلا بزنن عالی میشه!
نقل قول کردن
0 #7 رضا کر 1401-08-08 15:27
یعنی اون مسیر قطار سریع السیر راه افتاده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر