c_300_250_16777215_10_images_10700.jpg

 


ترکمن سسی - نشست نخبگانی اقشار و فرهیختگان اهل سنت گلستان با موضوع دستاوردهای داخلی و بین المللی انقلاب اسلامی ظهر امروز به میزبانی مرکز اسلامی گلستان در گرگان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، این نشست  ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم با صدای دلنشین قاری احمد عاصمی در سالن جلسات حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان آغاز شد.
بیش از ۱۰۰ نفر از علما، طلاب، قاریان، فعالان قرآنی اجتماعی و رسانه ای از تمام نقاط ترکمن صحرا در سالن جلسات حوزه علمیه امام خمینی حضور داشتند و قاری محمود قرنجیک به عنوان مجری برنامه های نشست را خلاصه اعلام کرد.
با اعلام مجری نشست، چهار نفر ( حجت الاسلام نورعلی دیلم، مولوی خیراله یعقوبی، موسی جرجانی و دکتر نصیب اله عمراف) به عنوان سخنرانان در جایگاه مستقر شدند و در ادامه نشست درباره موضوع نشست صحبت کردند.


حجت الاسلام نورعلی دیلم، بحث امید و ناامیدی را مطرح کرد و با اشاره به اهمیت هرکدام از این مقوله ها از نگاه رهبری بر آگاهی و دقت اقشار و فرهیختگان اهل سنت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان اظهار کرد: اجازه ندهیم تریبون های تفرقه افکن معدل وحدت استان را پایین بیاورند. سکوت در بعضی از عرصه ها بی معناست. باید با حضور موثر خود در جامعه سعی کنیم تا معدل وحدت را هرچه بیشتر بالا ببریم.
حجت الاسلام نورعلی دیلم گفت: انتظار داریم فرهیختگان جامعه با بسیج عمومی مفاهیم انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را گسترش و تعمیم بدهند و با امید زندگی کنیم که خداوند وعده داده است است پایان کار پیروزی با حزب الله است.


در ادامه ، نوید خلیلی، فعال فضای مجازی از شرق گلستان نیز با بیان اهمیت جهاد تبیین گفت: مخاطبان جهاد تبیین قشر خاکستری جامعه هستند و جوانان دارای پتانسیل به صورت جهادی کار تبیین را در جامعه دنبال کنند.


دکتر نصیب اله عمراف، سخنران دیگر این نشست نیز گفت: درخت تنومند جمهوری اسلامی به مرحله ای رسیده است که دشمن با فتنه گری کاری را پیش نخواهد برد.
این استاد دانشگاه جامعه المصطفی گرگان افزود: وقتی از داخل ایران درباره نتایج انقلاب اسلامی صحبت شود ممکن است نوعی بزرگنمایی تلقی شود وقتی دیگران از نتایج انقلاب اسلامی بگویند فرق می کند. یک حقوق دان و نظریه پرداز روس می گوید انقلاب اسلامی جهان را متحول و از کمبود معنویت خارج کرد و قانون اساسی و مردم سالاری دینی در ایران الگوست.


امان گل چوگان، معاون آموشی حوزه علمیه ام الابرار خواهران آق قلا نیز گفت: انقلاب اسلامی بستر را برای ارتقای معنویت و پیشرفت زنان در بسیاری از عرصه ها بویژه در عرصه حوزه و دانشگاه هموار کرد.اکنون زنان و بانوان ایرانی در مناصب و جایگاه های مهم حضور و فعالیت دارند.


محمود قرنجیک، قاری برتر گلستانی نیز اظهار کرد: دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی در کنار رشد و توسعه در تمامی عرصه ها بویژه تعمیم فرهنگ قرآنی آموزش و تعمیق آن با سلسله برنامه های دقیق و گسترش رفتار و تعامل قرآنی در جامعه امروز ایران را نمی توان انکار کرد. امروزه نونهالان 5 ساله ما حافظ کل قرآن می شوند و نخبگان قرآنی ما در عرصه های بین المللی همواره رتبه های برتر را کسب می کنند.


 آخوند محمود درخشنده توماج، سخنران دیگر این نشست گفت: پیشرفت حوزه های علمیه ما در منطقه از جنبه کمی خوب رشد کرده اند اما از جنبه کیفی دلم راضی نیست. ما باید همواره تلاش بکنیم تا بهتر از دیروز باشیم ، حوزه باید به سمت تغییرات مثبت حرکت کند.به علم روز و تکنولوژی روز را کسب کنند. تعامل و همفکری ما با مراکز و موسسات علمی و آموزشی داخل و خارج برای کسب تجارب مفید باید بیشتر شود.


موسی جرجانی، نویسنده و فعال رسانه ای پیشکسوت ترکمن نیز اظهار کرد: به تعبیر انقلاب ما انفجار نور بود.ما به برکت این نور در تمامی عرصه ها متحول شدیم.دیدیم حوزه ها به کلی دگرگون شده و ملاهای آن دوران ما اکنون در بالاترین مقاطع دانشگاهی و حوزوی تحصیل می کنند و در جامعه اثر گذار هستند. تعلق خاطر مردم به نظام ناشی از عشق است، به تعبیر مختومقلی فراغی شاعر نامدار ترکمن ، تا عشق نباشد چراغی روشن نمی شود.


مولوی خیراله یعقوبی از علمای اهل سنت گلستان نیز گفت: انقلاب اسلامی الفت و صمیمیت را به میان علما و روحانیون آورد. ما دعا می کنیم خدایا به ما حسنات عطا فرما. باید دنبال حسنات باسیم تا خداوند به ما حسنات عنایت فرماید. البته در هر انقلابی بسیاری کارهای موفق و برخی کاستی ها وجود دارد. همه با هم باید برای پیشرفت کشور دست در دست هم تلاش بکنیم.
این عالم اهل سنت افزود: هرجامعه ای روز استقلال خود را گرامی می دارد، انقلاب اسلامی به مراکز علمی و دینی کشور ابهت و ارج بخشید. مفاهیم و فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش داد تا فرهنگ و رفتار قرآنی در جامعه ساری و جاری باشد. انقلاب اسلامی حکومت قرآن است.

 

گزارش از: نورمحمد دانشمند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر