c_300_250_16777215_10_images_10774.jpg

 


علی آبادکتول - ترکمن سسی - نمایشگاه استانی مشاغل ، همزمان با آغاز هفته مشاغل و در راستای معرفی مشاغل و آشنایی دانش آموزان با حرفه ها و رشته‌‌‌‌های هنرستان فنی و حرفه ای به صورت متمرکز در مصلی نماز جمعه امام رضا(ع) شهرستان علی آباد کتول افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش علی آباد کتول، سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: شناسایی و کشف استعدادها جهت معرفی به بنیاد ملی نخبگان از برنامه‌‌‌‌های این اداره کل است و بر آن هستیم تا همزمان به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش مهارت به دانش آموزان و هر دانش آموز یک مهارت جامعه عمل بپوشانیم.


ابراهیم احمدی فرماندار شهرستان علی آبادکتول نیز در خصوص ضرورت آشنایی دانش آموزان با مشاغل بیان داشت: دانش آموزان اگر به وظیفه ذاتی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات قابل حل است. نمایشگاه مشاغل نیز فرصتی برای آشنایی با مشاغل مختلف است تا دانش آموزان در کنار وظایف تحصیلی خود با مشاغل نیز آشنا شوند و به مهارت آموزی بپردازند.


سید عبداله سید کتولی مدیر آموزش و پرورش نیز توسعه اقتصاد و ریشه کنی بیکاری را منوط به یادگیری مهارت‌‌‌‌های شغلی توسط دانش آموزان دانست و بیان داشت: آموزش مهارت‌‌‌‌های گوناگون توسط دانش آموزان با توجه به استعداد و زیست بوم محل زندگی می‌تواند توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد و در آینده دغدغه بیکاری نداشته باشیم.


سعیده سیدی مدیر نمایشگاه مشاغل شهرستان در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی هدف از برگزاری این نمایشگاه را به فعلیت رساندن توانمندی‌‌‌‌های دانش آموزان در بحث مهارت آموزی عنوان کرد و اظهار داشت: هدایت تحصیلی در مدارس به صورت نظری و تئوری صورت می‌گیرد و این نمایشگاه برآیند توصیه‌‌‌‌های مشاوران به دانش آموزان است. در حقیقت دانش آموزان با حضور در این نمایشگاه به صورت عملی با مشاغل مختلف آشنا شده و این امر در تصمیم گیری‌‌‌‌های مرتبط با ادامه تحصیل و آینده شغلی آنها تاثیرات چشمگیری خواهد داشت.


در مراسم افتتاح این نمایشگاه ، سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش، ابراهیم احمدی فرماندار شهرستان، سید عبداله سیدکتولی مدیر آموزش و پرورش شهرستان و معاونین اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش، روسای ادارات، فرهنگیان و جمعی از هنرجویان و دانش آموزان حضور داشتند.


نمایشگاه استانی مشاغل از اول اسفند تا سوم اسفند در محل مصلی امام رضا(ع) علی آباد کتول پذیرای دانش آموزان و علاقه مندان به هنر و صنعت استان گلستان است.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر