c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-03-14_22-20-12.jpg

 

ترکمن سسی – استاندار گلستان گفت: طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون در حال نهایی شدن است و بر اساس طرح جامع برنامه‌های آتی یکی پس از دیگری آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی محمد زنگانه امروز سه شنبه 23 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون پروژه ای بسیار مهم برای استان است که تا پیش از دولت سیزدهم تنها مصوبه ای بر روی کاغذ بود و امروز بعد از پیگیری‌های مکرر ، اساسنامه دار شده است.
وی ادامه داد: با تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، پیگیر مراحل بعدی اجرایی شدن آن از جمله انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل هستیم.
وی گفت: نیروهای دلسوز ، کارآمد و غیر حزبی با تخصص عمرانی، مدیریتی، بازرگانی و لجستیکی که 80 نفر گزینه مدنظر و 23 نفر از گزینه ها دارای نمره بالای 80 هستند و در جلسه ای که با دبیر مناطق آزاد داشتیم 10 شاخص را برای انتخاب گزینه های هیئت مدیره نهایی کردیم.
زنگانه افزود: دبیر هیات اجرایی به مدیرعامل تبدیل می شود و پس از انتصاب مدیرعامل اینچه برون منطقه آزاد وارد فاز اجرایی خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
زنگانه ادامه داد: صادرات غیرنفتی استان در ابتدای دولت سیزدهم به شدت کاهش یافته بود به طوری که تردد کامیون ها از مرز به صفر رسیده بود اما اکنون تجارت چمدانی و تبادل کامیونی ما دارد به دوران قبل از کرونا بر می گردد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نرخ صادرات غیرنفتی ما 35 درصد رشد دارد و هدفگذاری ما ارتقای صادرات به بالای ۵۰۰ میلیون دلار است.
استاندار گلستان تصریح کرد: گلستان دروازه آسیای میانه است و دیپلماسی اقتصادی خوبی در حال انجام است و شرایط خوبی با همسایه ها داریم و از این ظرفیت برای رسیدن به هدفگذاری های اقتصادی بهره خواهیم برد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمود غنا 1401-12-27 19:50
ان شاء الله خیر و برکتش به ترکمن صحرا برسه و از نیروهای بومی مردم منطقه استفاده بشه و برای جوانان بیکار منطقه اشتغال ایجاد بکنن و خیر و برکتی برسه به مردم. التماس دعا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر