c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-03-18_20-34-55.jpg

 

ترکمن سسی - سفر هیئت دولت به استان گلستان در اسفند سال گذشته دستاوردهایی در حوزه های مختلف برای شهرستان گنبدکاووس داشته است که مصوبات حوزه کشاورزی یکی از پر اعتبارترین بخشها از نظر تعداد پروژه ها در بین مصوبات سفر است.


معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گنبدی ها بیان کرد: جهاد کشاورزی دارای ۸۰۴ میلیارد تومان اعتبار است که در مجموع شامل ۱۲ مصوبه و ۳۳ پروژه می باشد.
به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، مهدی دهرویه افزود: در حال حاضر زهکشی اراضی حوزه گرگانرود و قره سو با اعتبار مصوب ۶۰ میلیارد تومان با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
به گفته وی پروژه عملیات اجرایی طرح سامانه های نوین آبیاری با اعتبار مصوب ۳۶ میلیارد تومان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در پروژه توسعه گیاهان دارویی نیز که در سطح ۱۰۰ هکتار با اعتبار مصوب ۱۰ میلیارد تومان در حال اجراست شاهد حدود ۴۰ درصد پیشرفت کار هستیم.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه پروژه تجهیز ایستگاه های قرنطینه و آمادگاه با اعتبار مصوب ۲۵ میلیارد تومان ۱۰۰ درصد پیشرفت کار بوده است افزود: پروژه اصلاح و احیای مراتع بیابان زدایی در تولید نهال با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام است و اجرای آبشخور فلزی به طور کامل انجام شده و اجرای بوته کاری دارای ۳۰ درصد پیشرفت کار می باشد.
رئیس شورای کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با اعلام پیشرفت صددرصدی پروژه آبرسانی به شهرهای گنبد و مینودشت گفت: در بخش تکمیل فاضلاب شهری گنبدکاووس نیز با اعتبار مصوب ۱۱۵میلیارد تومان توسط اداره آب و فاضلاب در حال اقدام می باشد و هم اکنون با ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام می باشد.
دهرویه با اشاره به برگزاری جلسه استانی الگوی کشت یادآور شد: الگوی کشت باید به عنوان یک راهبرد اقتصادی برای تامین امنیت غذایی در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: الگوی کشت موضوعی نیست که مختص یک حوزه خاص مانند کشاورزی باشد بلکه باید در دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد ، وی همچنین گفت: الگوی کشت یک طرح جامع بوده که انتفاع همه مردم در آن دیده شده و با اجرای آن از هدر رفت آب جلوگیری می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر