c_300_250_16777215_10_images_11094.jpg

 


ترکمن سسی - مهران قزلجه - اساسا دهیاری ها با استفاده از منابع و امکانات محدودی که در اختیار دارند، همواره می کوشند تا به نیازهای اهالی روستا پاسخ دهند و باتوجه به اولویت بندی های انجام شده تلاش می کنند تا نسبت به ارائه خدمات و رفع مشکلات مردم اقدام نمایند.



قطعاً رفع همه مشکلات به یکباره از توان دهیاری ها خارج بوده و پیشرفت و توسعه همه جانبه روستاها، نیازمند عزم عمومی و مشارکت تمامی اهالی روستا می باشد‌. در این راستا دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها می بایست از ظرفیت نخبگان، معتمدین، روحانیون، تحصیلکردگان و ...، جهت جلب مشارکت های مردمی و خیرین به خوبی استفاده نمایند.

از سویی دیگر، روستاها برای رسیدن به توسعه ای متعادل و پایدار، بیش از هر چیز به برنامه ای دقیق و آگاهانه نیاز دارند تا بتوانند از عهده مسائل و مشکلات موجود برآمده و به سمت توسعه پایدار حرکت کنند. دهیاری و شورای اسلامی روستا می بایست در فرآیند برنامه ریزی از ظرفیت های مردمی موجود در روستا بهره مند شده و زمینه مشارکت مستمر آنان را فراهم نماید.

بر همین اساس، دهیاران ابتدا باید نسبت شناسایی مسائل و مشکلات روستا اقدام نمایند و سپس چالش های شناسایی شده را اولویت بندی نموده و براساس اولویت ها، با انجام برنامه ریزی های میان مدت، با همکاری مردم و نخبگان روستا جهت حل این مشکلات اقدام نمایند.

اغلب روستاهای استان گلستان دارای ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلف می باشند، لیکن بالفعل کردن این ظرفیت ها و معرفی آن به تمام مردم استان و کشور، نیازمند عزم عمومی بوده و مشارکت تمامی اهالی آن روستا را می طلبد.  
 
مهران قزلجه - کارشناس حوزه روستایی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر