c_300_250_16777215_10_images_11875.jpg

 

 

ترکمن سسی - رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان گفت: در آستانه برگزاری مراسم نکوداشت ۲۹۰ سالگرد تولد شاعر مختومقلی فراغی قرار داریم و یک هیأت عالی‌ رتبه ۴۰ نفره از ترکمنستان برای بزرگداشت این شاعر بزرگ به گلستان سفر می کنند.


ذوالفقارامیرشاهی درگفت وگو با خبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: در آستانه برگزاری مراسم نکوداشت ۲۹۰ سالگرد تولد مختومقلی فراغی قرار داریم و این مراسم در روز ۲۸ اردیبهشت با حضور اقوام مختلف مردم استان و یک هیأت بلند پایه از کشور ترکنمستان در آق توقای در جوار آرامگاه آن شاعر برگزار می شود.


وی ادامه داد: این هیأت بلند پایه ۴۰ نفره به ریاست معاون وزیر فرهنگ ،تعدادی ازنمایندگان مجلس، بزرگان،شیوخ،وابسته فرهنگی واجتماعی،علمای دینی ترکمنستان وارد گلستان خواهند شد.


ذوالفقار امیرشاهی بیان کرد: دراین مراسم سفیر ترکمنستان درتهران،سرکنسول  ترکمنستان در مشهد و نیز سرکنسول قزاقستان درگرگان  حضور دارند.مقدمات و بسترتمام کارها برای این مراسم فراهم شده است.


دستیار امور بین الملل استاندار گلستان افزود: مختومقلی فراغی در بین مردم ایران، آسیای مرکزی و ترکمنستان از احترام و جایگاه خاصی برخوردار است و ما در کشوری با فرهنگ،کهن وتاریخ بسیار غنی زندگی می کنیم که مختومقلی فراغی شاعر ترکمن ایرانی بخشی از تاریخ بزرگ ملت ایران است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 برهانی 1402-02-23 14:16
هیات چهل نفره می خواهیم چیکار ... چهار نفر بیان بسه دا ... بجای چهل نفر ، خواننده و شاعر بیارن ، لذتشو ببرن بچه ها ...
نقل قول کردن
0 #2 قربان 1402-02-25 08:51
موفق باشید. ان شاء الله به سلامتی برگزار شود.
نقل قول کردن
0 #3 کاربر 1402-02-25 08:52
سلام، تاریخ برگزاری مراسم بزرگداشت مخنومقلی فراغی بزرگ مرد ایران زمین و ترکمن چه زمانی است؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر