c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-30_23-54-23.jpg

 


ترکمن سسی - رییس دانشگاه آزاد گنبدکاووس گفت: ما طی دو سال گذشته سه کنفرانس ملی برگزار کردیم که هر کدام از این فعالیت های دانشگاه می تواند در توسعه همه جانبه شهرستان نقش آفرین باشد.


علیرضا گرایلی صبح امروز سه سنبه نهم خرداد ۱۴۰۲ در نشست با اصحاب رسانه گنبدکاووس اظهار کرد: اولین کنفرانس ملی تحت عنوان گردشگری سلامت به میزبانی دانسگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد که مسولانی از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و بهداشت در این کنفرانس شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: خبر برگزاری این کنفرانس ها مکتوب به فرمانداری ویژه گنبدکاووس اعلام شده تا به تمام ادارات و اصحاب رسانه اطلاع رسانی شود.

گرایلی ادامه داد: کنفرانس ملی دوم تحت عنوان جهان بینی عنصر المعالی و آموزه های فرهنگی و تربیتی قابوسنامه بود که این کنفرانس در راستای یک همایش ملی و استانی بود که تحت عنوان جرجان زادگاه مشاهیر در سال گذشته برگزار شد و امسال هم ادامه داشت و نقش دانشگاه در برگزاری آن فوق العاده برجسته بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس خاطر نشان کرد: نماینده یونسکو همان سال در گنبدکاووس قول داد که اگر شما کنفرانس ملی را برای شخصیت کیکاووس ابن وشمگیر برگزار کنید این شخصیت را من ثبت جهانی می کنم و ما کنفرانس ملی برگزار کردیم و ایشان طی دو ماه گذشته به ما گفت که تمام مدارک و مستندات را برای ثبت جهانی این شخصیت تحویل سازمان یونسکو داده شده و سه کشور همسایه ما ترکمنستان تاجیکستان ازبکستان این شخصیت را تایید کردند.

گرایلی یادآور شد: بنا به قول نماینده سازملن علمی و فرهنگی یونسکو ، طی چند ماه آینده ثبت جهانی شخصیت کیکاووس ابن وشمگیر با حضور ۱۹۰ کشور جهان در سامان یونسکو انجام خواهد شد و این اتفاق فوق العاده برای صنعت گردشگری کشور استان و بخصوص شهرستان گنبدکاووس اثرگذار خواهد بود.

وی از حمایت های شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس هم برای برگزاری این کنفرانس ملی قدردانی کرد.

گرایلی گفت: سومین کنفرانس ملی تحت عنوان فناوری های نوین انرژی در عمران و معماری بود که در این کنفرانس شخصیت های مطرح کشوری حضور داشتند از جمله رییس مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و همچنین مسولیتی از وزارت نیرو و در این کنفرانس بیش از ۱۳۰ مقاله ارائه شد که این مقالات می تواند در کاهش مصرف انرژی در کشور ما اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: اینگونه می تواند دانشگاه آزاد اسلامی به دولت و به سرمایه گذاری و صنعت گردشگری در شهرستان کمک کند و جمع آوری اطلاعات علمی و استفاده از آن توسط مدیرانی که در حوزه اجرایی کار می کنند از آثار برگزاری این کنفرانس هاست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد روز به روز این بخش از فعالیت ها را در دانشگاه گسترش بدهیم تا سهم خود را در توسعه شهرستان ایفا بکنیم.

 

خبرنگار : اراز بخت پرسور

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر