c_300_250_16777215_10_images_22860.jpg

 


ترکمن سسی - دبیر کارگروه خلیج گرگان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اقدام دولت سیزدهم در لایروبی خلیج گرگان را موثر دانست و گفت: اجرای این پروژه، ارتفاع و کیفیت آب خلیج گرگان را ارتقا داد.


  مهدی ذوالفقاری این صحبت را روز شنبه بیست و پنج آذر ماه در نشست تخصصی ملی حکمرانی سرزمینی خلیج گرگان (الزامات، چالش‌ها و فرصت‌ها) بیان کرد و افزود: لایروبی خلیج گرگان امری مهم و ضروری بود.

به اعتقاد کارشناسان توجه به احیای خلیج گرگان و رهایی آن از خشکی از جهات اقتصادی و اجتماعی بسیار ضروری بوده و اگر اقدام عملی برای احیای آن شتاب نمی گرفت، تا سال ۱۴۰۲ ارتباط طبیعی خلیج گرگان با دریای خزر برای همیشه قطع شده و مانند خلیج «حسن‌قلی» و تالاب گمیشان گرفتار خشکی مطلق می‌شد.

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر به شمار می‌رود که تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 ارازگلدی 1402-09-27 20:21
افزایش حدود ۵۰ سانتی‌متری سطح آب ساحل بندرترکمن با بازگشایی کانال آشور و برقراری ارتباط آبی خلیج گرگان با دریای خزر پس از مدت‌ها موجب دلگرمی مردم منطقه شده است.
نقل قول کردن
0 #2 ارازگلدی 1402-09-27 20:23
آمار خشکیدن خلیج گرگان در زمستان سال ۱۴۰۰ به گسترده ۷۰ درصدی نیز رسیده بود و علاج بخشی این پهنه آبی، یکی از بزرگترین مشکلات محیط زیستی شمال کشور را حل می کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر