c_300_250_16777215_10_images_947_5efda3d4-5fba-4ae6-a212-829049503716.jpeg

 

ترکمن سسی - عبدالرضا نظری - امجد آخوند نظری در مراسم تعظیم شب قدر 1403, اظهار کرد: آخوند نظری اظهار کرد: علما در هدایت صحیح جامعه نقش آفرین و پرچمداران امر معروف و نهی از منکر هستند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، مراسم معنوی تکریم شب قدر 1403 جمعه شب بعد از نماز عشا با حضور جمع کثیری از علمای برجسته ترکمن صحرا و مدرسین حوزه قره بلاغ و جوانان و بزرگان و ریش سفیدان منطقه در مسجد اقطاب حوزه علمیه اهل سنت روستای قره بلاغ برگزار شد.
این مراسم با قراءت تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی محمود قرنحیک‌ آغاز شد سپس با سخنرانی آخوند امجد نظری مدیر حوزه و امام جمعه قره بلاغ ادامه یافت.
آخوند نظری از ثواب نماز اول وقت در مسجد و تلاوت همیشگی قرآن کریم گفت و تاکید کرد: آنچه که انسان را از گناه و معصیت باز میدارد خواندن نماز و تلاوت مداوم قرآن است.
این عالم اهل سنت در ادامه به موضوع فرزند آوری اشاره و تاکید کرد: فرزندآوری مزایای فراوانی دارد. موجب شور نشاط و پویایی خانواده و جامعه می شود که پویایی کشور را به دنبال خواهد دارد.
آخوند نظری افزود: تعدد فرزندان میتواند به امرار معاش خانواده کمک کند و مشکلات اقتصادی خانواده را بهبود بخشد و اگر اقتصاد خانواده و جامعه بهبود یابد نتایج خوبی خواهد داشت. پس همه افراد جامعه باید به موضوع فرزند آوری توجه نمایند و این موضوع را با جدیت دنبال نمایند.
وی یادآور شد: شایسته است فرزندان خودمان را برای ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری تشویق و آنها را از فواید ازدواج آگاه کنیم.
مدیر حوزه علمیه قره بللاغ در ادامه با دعوت همگانی برای فرستادن فرزندان به مدارس و دانشگاه ها برای تحصیل و کسب تعلیم افزود: درکنار آن رفتن به حوزه و فراگیری علوم و مباحث دینی و قرآنی نیز مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه تعدد و پایداری حوزه ها و مراکز علوم قرآنی می تواند پایه خانواده و جامعه را استحکام بخشد و باید مراکز حوزوی و علوم قرآنی افزایش یابد تا تعداد علمای دینی افزایش یابد.
آخوند نظری گفت: تمام علما و مدرسین دینی قرآنی در هدایت افراد جامعه تاثیر گدار و نقش آفرین هستند.
در پایان این مراسم معنوی از تعداد 80 دانش آموز که در تابستان سال گذشته در این حوزه علوم قرآنی را فرا گرفته بودند به رسم یاد بود با اهدا هدایایی توسط علما و مدرسین حوزه تحلیل شد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر