c_300_250_16777215_10_images_23408.jpg

 

ترکمن سسی - چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نکوداشت ۲۹۱-مین سالگرد تولد شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن در جوار آرامگاه مختومقلی فراغی با حضور سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و تعدادی از مدیران کل ستادی و اجرائی استان برگزار شد.


فرماندار شهرستان مراوه تپه در این نشست گفت: مختومقلی فراغی به پیامبر بزرگ اسلام (ص) و اهل بیت (ع) که بُعد معرفتی عمیقی بر اشعار او بخشیده است ارادت داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مراوه تپه ، امان محمد باشقره، مختومقلی فراغی را یکی از محورهای وحدت در گلستان دانست و بیان کرد: مراسم بزرگداشت این عارف و شاعر ایرانی با محوریت وحدت برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در آرامگاه مختومقلی فراغی، نسبت به برشمردن مشکلاتی در زیرساخت های آب، برق، تلفن همراه به تشریح تجربیات سنوات گذشته در جهت برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر مراسم پرداخت و گفت: ما بایستی از تجربیات سنوات گذشته بهره برده و در جهت حل مشکلات اقدام کنیم تا پشتیبانی شایسته ای از این مراسم صورت پذیرد.

فرماندار با بیان اینکه در روزهای منتهی به مراسم جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در آرامگاه مختومقلی فراغی حضور خواهند داشت اظهار کرد: تامین آب شرب بهداشتی و سالم، بهبود روشنایی محوطه و محیط پیرامونی همراه با افزایش ولتاژ برق، پاکسازی مستمر و زیبا سازی محوطه، پیش بینی و ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه در مکان های مختلف و همچنین بهبود در عبور و مرور خودروها و نیز افزایش پهنای باند و بهبود پوشش مخابراتی تلفن همراه با بهره گیری از اپراتورهای مختلف، افزایش سرویس های بهداشتی از الزامات برگزاری این مراسم است که با کمک و همراهی مسئولین، شاهد برگزاری مراسم آبرومند و در شأن و منزلت این شاعر و عارف گرانقدر در شهرستان باشیم.

در ادامه نشست تعدادی از مدیران کل  دستگاه ها در هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم نکوداشت در سال جاری اعلام آمادگی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن قدردانی از فرماندار مراوه تپه، پیرامون شخصیت مختومقلی فراغی گفت: مختومقلی فراغی عارف و دانشمند فرزانه ای است که در راستای انسانیت، تقوا و ترویج فرهنگ قرآن کریم و احترام به اهل بیت (ع) همت گمارده است، وی با این کار فرهنگی و عمیق انسانی برای نوجوانان و جوانان امروز و نسل حاضر، یک الگو محسوب می شود.

سید علی مهاجر تصریح کرد: برگزاری مراسم نکوداشت با هویت بخشی، همبستگی بین اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی و استان گلستان را بیشتر از قبل می‌کند، چنین حرکت ها و مراسمات در زمانی که دشمن با تهاجم فرهنگی با بهره گیری از ابزارها و روش‌های مختلف، برای از بین بردن فرهنگ، آداب، سنن و میراث گذشتگان و به انحراف کشاندن نسل جدید تلاش می کنند، ما بایستی با هوشیاری کامل با ایجاد انگیزه مضاعف در پیشکسوتان و فعالین عرصه ی فرهنگ و ادب اسلامی ایرانی و تشویق نسل جدید به روی آوردن به فرهنگ غنی و اصیل ایرانی تلاش نموده و معتقد هستم که شعر و هنری که در راستای آموزه های دینی و اسلامی، با ایجاد و تداوم وحدت و همدلی و رضای خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به همراه داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

وی تاکید کرد: کلیه ادارات کل و دستگاه‌های اجرائی استان و شهرستان در راستای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر