c_300_250_16777215_10_images_603107.jpg

تركمن سسي:شمار داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درسه حوزه انتخابیه اصلی شرق استان گلستان پس از پایان مهلت یک هفته ای ثبت نام، به 139 نفر رسید.

به گزارش تركمن سسي به نقل از ایرنا، از مجموع ثبت نام کنندگان تا ساعت 21 امشب (جمعه شب) درسه حوزه انتخابیه اصلی شرق استان گلستان شامل شهرستان های گنبدکاووس، مینودشت و رامیان، شش نفر خانم و 133نفر آقا هستند.
پس از پایان مهلت یک هفته ای ثبت نام از داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دراین خطه از ایران اسلامی، حوزه انتخابیه مینودشت با 60 نفر بیشترین تعداد داوطلبان را دارد و در حوزه انتخابیه رامیان 46 نفر و در حوزه انتخابیه گنبدکاووس نیز 33 نفر ثبت نام کرده اند.

*** حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس:

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، شمار ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را تا پایان مهلت ثبت نام یعنی ساعت 21 امشب 33 نفر اعلام کرد و گفت: هفت نفر از داوطلبان، امروز در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند.
محمد حمیدی افزود: از مجموع 33 نفر داوطلب نامزدی مجلس شورای اسلامی در مهلت یک هفته ای، 26 نفر آقا و دو نفر خانم هستند ضمن اینکه از ثبت نام کنندگان هفت نفر مدرک دکترا و 24 نفر مدرک فوق لیسانس و دو نفر نیز مدرک لیسانس دارد که با استفاده از تبصره های قانونی واجد شرایط ثبت نام بودند.
وی گفت: ازمجموع ثبت نام کنندگان، پنج نفر در گروه سنی 30 تا 35 سال، هفت نفر در گروه سنی 36 تا 40 سال، شش نفر در گروه سنی 41 تا 45 سال، 9 نفر در گروه سنی 46 تا 50 سال، پنج نفر در گروه سنی 51 تا 55 سال و یک نفر در گروه سنی 56 تا 60 سال قرار دارند.
حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 افزون بر 325 هزار نفر جمعیت و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

*** حوزه انتخابیه شهرستان مینودشت:

اسرافیل وزیری فرماندار شهرستان مینودشت نیز ، تعداد ثبت نام کنندگان تصدی نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دراین حوزه انتخابیه را تا پایان مهلت یک هفته ای درمجموع 60نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 9 نفر امروز (جمعه) ثبت نام کردند ضمن اینکه از مجموع ثبت نام کنندگان فقط یک نفر خانم و بقیه آقا هستند.
وی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان 9 نفر در فرمانداری مینودشت ثبت نام کرده اند و 31 نفر در کلاله ، 13 نفر در مراوه تپه و 7 نفر نیز در گالیکش به عنوان حوزه های فرعی انتخابات ثبت نام کرده اند.
حوزه انتخابیه مینودشت که سه شهرستان دیگر به نام های گالیکش، کلاله و مراوه تپه را به عنوان حوزه فرعی تحت پوشش دارد، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و جمعیت این چهار شهرستان براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 درمجموع 306 هزار نفر است.

*** حوزه انتخابیه شهرستان رامیان:

فرماندار شهرستان رامیان نیز ، شمار ثبت نام کنندگان برای تصدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را تا پایان مهلت یک هفته ای و ساعت 21 امروز (جمعه)، 46 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، شش نفر امروز ثبت نام کردند که پنج نفر در محل این فرمانداری و یک نفر در محل وزارت کشور ثبت نام کردند.
جواد صادقلو افزود: ازمجموع داوطلبان نامزدی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تا پاپان مهلت ثبت نام، 43 نفر مرد و سه نفر از بانوان هستند.
حوزه انتخابیه شهرستان رامیان که شهرستان آزادشهر را به عنوان حوزه فرعی تحت پوشش دارد، بامجموع جمعیت تقریبی 178 هزار نفر، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
براساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهلت ثبت نام نامزدهای تصدی نمایندگی این نهاد قانون گذاری یک هفته است که از روز شنبه هفته جاری آغاز شده و تا پایان روز جمعه ادامه داشت.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان باانتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر