c_300_250_16777215_10_images_PC250001.JPG
تركمن سسي - نورمحمد دانشمند :نشست هم انديشي دكتر مهران شكيبايي كانديداي انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه گميشان ،بندرتركمن ،بندرگز و كردكوي شب گذشته با حضور تعدادي ازتركمن هاي ساكن در گرگان برگزار گرديد.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي در اين نشست هم انديشي انتخاباتي دكتر مهران (بابا)شكيبايي،در معرفي كوتاه خود گفت:متولد كمش دفه و ساكن آن شهر است و پس از اخذ مدرك ديپلم ،وارد دانشگاه تهران شده و در رشته دامپزشكي فارغ التحصيل شده است.وي گفت دانش آموخته دوره كارشناسي علوم سياسي نيز مي باشد.7 سال متوالي رئيس نظام دامپزشكي استان گلستان بوده و14 سال در زمينه دامپزشكي در بخش خصوصي و دفتر دامپزشكي خود در كمش دفه فعاليت داشته است.عضويت در شوراي شهر كمش دفه ، دبيري مجمع حاميان دكتر روحاني و مسئوليت ستاد دكتر روحاني در كمش دفه و رابطي استاندار با مردم كمش دفه و بندرتركمن از سوابق وي مي باشد.
وي گفت: يكي از دلايل انتخاب رشته دامپزشكي با وجود كسب رتبه ممتاز از منطقه سه در كنكور سراسري ،دغدغه هاي وي در زمينه مشاغل منطقه نظير دامداري و صيادي و مسائل و مشكلات مرتبط با آن بوده كه از دوره نوجواني شاهد و ناظر آن بوده است.به عنوان نمونه شغل صيادي به تنهايي داراي مخاطرات فراواني است ،حال با موانع و مشكلاتي هم كه در اين شغل براي صياد محروم و زحمتكش وجود دارد ،دشواري كار مضاعف شده است.
وي افزود :با برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در دوره اصلاحات ،عضو شوراي شهر كمش دفه شده و يك دهه عضو شوراي شهر خود و رئيس كمسيسون جوانان شورا بوده است.
وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اين كه حدود 20 سال سابقه فعاليت سياسي و اجتماعي دارد و در انتخابات رياست جمهوري اخير به عنوان مسئول ستاد دكتر روحاني در كمش دفه فعاليت داشته عنوان كرد:باور و اعتقاد به كار گروهي و جمعي در فعاليت هاي سياسي دارد كما اينكه دولت نيز از بحث تحزب ها حمايت مي كند و اين موضوع براي منافع ملي و منافع منطقه اي ما مفيد خواهد بود.هرچه حضور مردم در صحنه انتخابات پر رنگ تر باشد ، نماينده منتخب با استفاده از ظرفيت نمايندگي و با ديد كارشناسي مي تواند مصمم تر و جدي تر مطالبات مردمي منطقه از جمله موضوع ايجاد اشتغال ،استفاده از نيروهاي توانمند و متخصص بومي در مناصب و مديريت هاي استاني را پيگيري نمايد.
وي در ادامه افزود:منطقه ما از امن ترين و با ثبات ترين مناطق است.حضور مردم انقلابي ما در تمامي صحنه ها بسيار گسترده است.ما در پيروزي انقلاب و دفاع مقدس شهيد داديم ،جانباز و ايثارگر داديم ، در تمامي انتخابات حضور حماسي و چشمگيرداريم. ما در تيم هاي ملي فوتبال و واليبال و..بازيكنان تراز اول داريم كه همه به عشق ايران و ميهن دارند افتخار آفريني ميكنند. ما اعتقاد داريم بها دادن به توانمندي هاي نيروهاي بومي و تركمن ها و استفاده مطلوب از پتانسيل هاي آنها در تمامي زمينه ها ي اجتماعي و سياسي براي منافع ملي ما مفيد خواهد بود.
دكتر شكيبايي در بخش ديگري از سخنان خود تاكيدكرد:هماهنگي و همسويي مجلس و دولت براي اجراي برنامه هاي دولت بسيار پر اهميت است .حتي 7 نماينده استان نيز اگر هماهنگ و همگام باشند در پيگيري هاي توسعه استان و تحقق مطالبات به حق و قانوني مردمي استان نتايج بهتري كسب مي كنند.
وي تصريح:كرد اعتماد يك سرمايه اجتماعي و زندگي بدون اعتماد در جامعه بي ارزش است و يكي از خواسته ها و اهداف  وي از فعاليت سياسي و اجتماعي كمك در جهت تقويت اعتماد و اميد در جامعه است.
وي خاطرنشان كرد:سياست وسيله اي جهت تحقق رفاه اجتماعي در جامعه است و اين پيش نياز ارتقاء معنويت و عبوديت و بندگي خداوند در جامعه است و از اين روي است كه سياست معنا و ارزش پيدا مي كند.
وي با بيان اينكه عاشق تاريخ ،فرهنگ و هويت قومي خود است افزود:با پيروزي انقلاب اسلامي فضا و بستري مهيا شد تا تمام قوميت ها با دلي آسوده با حفظ ارزش هاي خود در چارچوب قانون در جهت اعتلاي كشور تلاش نمايند و همه ما بايد در حفظ ارزش هاي فرهنگي خود بكوشيم و اعتقاد داريم اين كار را با حضور در صحنه هاي سياسي ،اجتماعي و مطالبات مدني و استفاده از ظرفيت نمايندگي انجام دهيم و و با توكل به خداي متعال در كار خود صبور و اميدوار باشيم و با اندك ناملايماتي نا اميد نشويم.
در بخش پاياني اين نشست هم انديشي انتخاباتي تعدادي از حضار سوالاتي را مطرح كردند و دكتر مهران شكيبايي به سوالات آنان پاسخ داد.
وي در پاسخ سوالي با موضوع اجماع روي كانديداي واحد گفت: به طور كلي موافق اجماع است.اجماعي كه بر مبناي تعقل و تدبير باشد.نه اجماع بر مبناي احساسات و ارتباطات طايفه اي،قومي و خانوادگي.موافق آن اجماعي است كه ملاك و معيارها درست باشد.
وي در خصوص حضور كانديداي تركمن در انتخابات مجلس خبرگان نيز گفت: نياز است از تمام افكار و ظرفيت ها،بسترهاي جامعه كه دغدغه هاي حفظ نظام و ارزش هاي آن را دارند نمايندگاني در مجلس خبرگان داشته باشيم و اين يك نياز واقعي است.البته نماينده اي كه شخصيت وكلايشان را منتقل كند و شخصيت بدهد نه نماينده اي كه بخواهد از آن شخصيت بگيرد.
وي در پاسخ سوال ديگري در خصوص توسعه منطقه و ايجاد اشتغال براي جوانان گفت:گردشگري از اولويت هاست.گميشان و بندر تركمن سرشار از پتانسيل هاي گردشگري و توريستي است.در زمينه كسب و كارهاي كوچك نيز خلاقيت كارآفرينان در كنار حمايت هاي يارانه اي دولت از كسب و كارهاي كوچك مي تواند بسيار موثر باشد.
c_300_250_16777215_10_images_PC250020.JPG
c_300_250_16777215_10_images_PC250015.JPG




دیدگاه‌ها  

+3 #1 ترکمن 1394-10-07 15:52
احتمالا اگر خدا بخواهد بعد از سال ها یه نماینده درست و حسابی خواهیم داشت
نقل قول کردن
+3 #2 عبدالمجید برهان 1394-10-08 21:09
اگر تحصیلکرده ها و نخبگان سیاسی منطقه , منافع فردی را فدای منافع جمعی ( توسعه ی منطقه ) نمایند. راهیابی فرد اصلح در این دوره دور از انتظار نخواهد بود. بی شک دکتر شکیبایی از پتانسیل های دلسوز و توانمند و متعهد و متدین ... صحراست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر