c_300_250_16777215_10_images_01454457447.jpg

ترکمن سسی-دادستان عمومی و انقلاب گمیشان از دستور جمع آوری کومه ها و سازه های غیر مجاز صیادان متخلف از حدود 50 کیلومتر ساحل این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا علی اکبر قنبرزاده افروزی اظهار داشت: این دستور در پی درخواست فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزی شیلات گمیشان و پس از بررسی های صورت گرفته در راستای جلوگیری از گسترش بی رویه فعالیت های غیر قانونی صیادان متخلف در پهنه آبی و سواحل این شهرستان صادر شده است.

وی ادامه داد: صیادان غیر مجاز از این کومه ها به عنوان پناهگاه و مامنی برای صید غیر قانونی آبزیان دریای خزر استفاده می کنند. دادستان گمیشان افزود: اکیپ گشتی مشترک عوامل یگان حفاظت منابع آبزی شیلات، محیط زیست و دریابانی شهرستان گمیشان در این خصوص تشکیل و این گروه مکلف به رفع تصرفات و جمع آوری کومه های غیر مجاز شده اند.

به گفته وی در همین راستا طی ماموریتی که با همراهی سه فروند شناور سبک و سه دستگاه تراکتور انجام شد، چهار باب کومه غیر مجاز مربوط به صیادان غیر قانونی جمع آوری و تخریب شد.

قنبر زاده افروزی ادامه داد: شهرستان گمیشان حدود 50 کیلومتر ساحل دارد که همه ساله صیادان متخلف اقدام به احداث کومه در مجاورت سواحل آن می کنند. وی افزود: برپایی و احداث این کومه ها از اوایل زمستان آغاز و به تدریج تعداد آن زیاد می شود.

به گفته دادستان گمیشان این درحالی است که استمرار فعالیت صیادان غیرقانونی و صید غیرمجاز، موجب عقیم ماندن چرخه بازسازی طبیعی و حتی مصنوعی آبزیان شده است.

وی اضافه کرد: این تیم گشتی با حضور و مشارکت دستگاه های مسئول تا پایان فصل صید بصورت پیوسته به فعالیت خویش ادامه داده و در بازه های زمانی معین گشت های کنترلی و جمع آوری کومه ها در دستور کار قرار می گیرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر