c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی- نشست فعالان سیاسی و انتخاباتی گنبدکاووس با حضور اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی شب گذشته دهم دی ماه نشست دیگری از سلسله نشست های فعالان سیاسی و انتخاباتی گنبدکاووس با حضور ۱۵۰ نفر در گنبدکاووس برگزار گردید.

در ابتدای این نشست داود آورند به تشریح جلسات "آغزی بیرلیک" و جلسه ای که در روستای باغلی مرامه برگزار شده بود پرداخت.

حکیم گلدی زاده فعال سیاسی گنبدی نیز تسریع در روند شکل گیری کمیته ها را خواستار شد و حضور نمایندگان کاندیداها در این کمیته ها را امری الزامی دانست.

گلدی زاده از هیئت اجرایی و نظارت انتخابات درخواست کرد تا در بررسی صلاحیت ها نهایت انعطاف را مد نظر قرار دهند.

ارازدوردی گل چشمه یاشولی و فعال انتخاباتی قدیمی گنبدکاووس به اهمیت شفافیت درباره هویت یاشولی ها اشاره کرد و از آنها درخواست نمود تا خود را به جمع معرفی کنند.

گلچشمه درباره حضور کاندیداها در جمع یاشولی ها نیز از جمع خواستار دعوت کاندیداها شد و از یاشولی ها درخواست نمود تا کاندیداها را دعوت کنند و به آنها فرصت داده شود تا معیارهای کاندیدای اصلح را به اطلاع جمع برسانند و نماینده کاندیداها در جمع حضور داشته باشند.

غفور تاقانی کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه کلاله با بیان اینکه در حال مطالعه کتابی بنام "بی شعوری" است گفت: اشخاصی که مقابل یک جمع ایستادگی می کنند به حساب بی شعوری آنها بگذارید.

تاقانی کاندیداهایی را که از جمع یاشولی ها تبعیت نمی کنند و منتقدین یاشولی ها را بی شعور خطاب کرد.

در ادامه یکی از حاضرین که مهمان جمع بود با اشاره به اختلاف نظرهای جمع "آغزی بیرلیک" تاکید کرد که به صورت زیربنایی مشکل دارید،وی درباره ی سخنان تاقانی نیز گفت:سخنان ناپسندی گفت و حق نداشت اینگونه سخنانی بگوید.

محمد چوپانی منتقد و فعال سیاسی با بیان اینکه در اصل ساختار سازی و اجماع اشتراک نظر داریم تاکید کرد: هشت جلسه می گذرد و یکی از دغدغه های اصلی کاندیداها و اعضای حاضر در نشست ها این است که یاشولی ها و امین اعضاها فاقد کاندیدا باشند حال ۴۰ یاشولی که فاقد کاندیدا هستند و ۱۶۰ امین اعضا را از کجا می توانید بیابید؟۳۰۰ نفر امین اعضا روستاها که فاقد کاندیداها هستند از کجا می توانید بیابید؟ ما از اساس مشکل داریم، بنابراین باید طرفداران و مشاوران کاندیداها در کارگروه معیار حضور داشته باشند تا در جمع پانصد نفری کسی نتواند به نفع کاندیدایی اعمال نظر کند.

چوپانی درباره رد صلاحیت ها نیز گفت: در دوره هفتم مجلس صلاحیت کاندیداها بر اساس سوابق کیفری و حقوقی بود، در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و همچنین دوره سوم شورای شهر شاهد کم سابقه ترین و بی سابقه ترین رد صلاحیت ها بودیم که ناشی از رادیکالیسم اصولگرایی احمدی نژاد بود.

وی از هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات در خواست کرد تا در دوره اعتدال رویکرد تعاملی در پیش بگیرند و اثبات کنند ترکمنها فرصتی برای نظام هستند.

وی درباره استفاده از اصطلاح بی شعوری حساسیت نشان داده و خواستار عدم تکرار اصطلاح بی شعوری شد.

در این جلسه موضوع بافت یاشولی ها و اصطلاح بی شعوری باعث جنجال شد که بسیاری خواستار روشن شدن یاشولی ها شدند که چون جلسات قبلی این سوال بی جواب ماند از سویی بکار بردن اصطلاح بی شعوری واکنش های متفاوتی به دنبال داشت.

حال باید پرسید چرا یاشولی ها خود را معرفی نمی کنند؟و هویت خود را پنهان می کنند؟

در این جلسه جبارقلی مارامایی و منصور طبری اشعاری قرائت کردند.

خبرنگار:عبدالمناف آق ارکاکلی

دیدگاه‌ها  

+2 #1 آرتين 1394-10-11 10:44
به دل نیگیرید!
ایشان تو عمرش فقط یک کتاب مطالعه کرده آن کتاب هم اسمش همین بود!!
به فکرش نرسیده، صفت به خودش برمیگرده!
انشاٰءالله اینطور شخصیت ها تصمیم گیرنده برای مردم نباشند
نقل قول کردن
+2 #2 آرتین 1394-10-11 14:20
متاسفم برای امثال .... این فرد یا سطح سواد و بینش سیاسی اجتماعی بسیار محدودی دارد یا به دنبال ایجاد تفرقه است. سطح شعور افراد با آداب معاشرت و بویژه با سخنان او سنجیده می شود. این صحبتهای زشت و بی محتوا در این جلسات با آبروی جمع بازی می کند. به آقای ...هم پیشنهاد میکنم کتابهای بهتری بخواند.
نقل قول کردن
+4 #3 شهروند 1394-10-12 11:33
مردم باید خودشان اجماع کنند چون الان تقریبا سه ماه است که هی میگن اجماع میکنییم ولی تاکنون هیچ کاندیدی حاضر نشده به نفع کاندیدی دیگر کنار برود وبه ناچار مردم باید به... رای بدهند نه اینکه کاندیدی که هنوز ناشناخته است
نقل قول کردن
+1 #4 دازی 1394-10-19 16:30
سلام.کتابی که منظور این آقا هستو من هم خوندم.ولی دلیل نمیشه به هر کسی که می رسی بگی بی شعوره.این کتاب یک جوری نوشته شده که به آدم تلقین می کنه به هر کسی که نشانه های بی شعوری رو می بینی با خیال راحت بگی بی شعوره و اونم باید قبول کنه و برطرفش کنه.خیلی نباید تو جو کتابایی که می خونیم بریم...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر