c_300_250_16777215_10_images_603142.jpg


ترکمن سسی:هفته هجدهم مسابقات کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس عصر روز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری مهر ، در هفته هجدهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۵۶ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هفت دور هزار متری به رقابت پرداختند که در پایان ۵۴۷ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.
در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله و ۳۶ تا ۴۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که جواد آچاک با اسب پرمان زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و کمال دالیجه‌عطا با اسب آی تکه و یوسف دهش با اسب عقاب صحرا (۲) به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که کمال دالیجه‌عطا با اسب اوکی لیدی عنوان اول را به دست آورد و قربان‌محمد اودک با اسب نازلی قرق و یعقوب توسلی با اسب خان یلمه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق‌آتابای با اسب شاهان موفق به کسب مقام اول شد و کمال دالیجه‌عطا با اسب کلین هورس و جواد آچاک با اسب شکوه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبردداخلی چهار و پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر شکل گرفت که نادر صالح‌پور با اسب هچ دیو زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و عیدمحمد غراوی با اسب دوبی پاشا و محمد خوجملی با اسب بای بای لیدی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه‌عطا با اسب ریبل ناز نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب ارسلان و عیدمحمد غراوی با اسب اورکاسیا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.
اسب‌های تروبردداخلی سه تا پنج ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت هزار متر بودند که محمد خوجملی با اسب چرچیل مقام اول را کسب کرد و ستار مهرانی با اسب الیسا و نادر صالح‌پور با اسب سلنا طلایی به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب سحر خاتون زودتر از سایرین به مقصد رسید و کمال دالیجه‌عطا با اسب آیرون لیدی و امیر مختومی با اسب پامینا به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.
گفتنی است؛ در هفته هجدهم این رقابت‌ها کمال دالیجه‌عطا با کسب دو مقام نخست و سه مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت و محمد خوجملی با کسب یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم در رده بعدی ایستاد، همچنین ستار مهرانی موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم شد، جواد آچاک و نادر صالح‌پور هر کدام یک مقام نخست و یک مقام سوم کسب کردند و آرمین آق‌آتابای یک مقام نخست به دست آورد.
هفته‌های نوزدهم و بیستم این رقابت‌ها، ۱۷ و ۱۸ دی در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.
رقابت‌های کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس بهمن‌ماه به پایان می‌رسد و پس از تعطیلات عید نوروز، کورس بهاره در این شهرستان آغاز خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر