c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160107_190132.jpg

ترکمن سسی-دبیرمجمع نمایندگان استان گلستان گفت : متاسفانه با وجود رای شورای حل اختلاف به نفع مجلس دولت قانون امربه معروف و نهی از منکر را اجرا نمی کند.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از گلستان ما حجت الاسلام سیدعلی طاهری با اشاره به اهمیت کار فرهنگی اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران ماهیت فرهنگی دارد و صدور این انقلاب نیز از دریچه فرهنگ انجام می شود و بیشترین تهاجم فرهنگی هم به کشور از طرف استکبار جهان انجام می شود ولی هنوز به فرهنگ آن گونه که باید در کشور توجه نمی شود و مظلومیت توسعه فرهنگی دیده نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرهنگ تا آن اندازه اهمیت دارد که می توان آن را با هوا مقایسه کرد همانگونه که هوا آلوده شود خسارت های زیادی به انسان زده می شود اگر فرهنگ نیز آلوده شود آسیب جدی ایجاد می کند.

وی به قانون نظارت بر صدا و سیما اشاره کرد و افزود: رئیس صدا وسیما از طرف ولی فقیه انتخاب می شود و عملکرد صدا و سیما توسط شورایی 6 نفره بررسی می شود که اشکالات را به رئیس سازمان منعکس می کنند.

دبیرمجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه با بیان اینکه قانون حاکم بر صدا و سیما مربوط به گذشته است و فقط بند ها و تبصره هایی به آن اضافه شده است که نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: شورای 6 نفره مشکلات را به رئیس صداو سیما ارائه می دهند و اگر رئیس خواست به آن عمل می کند و اگر هم نه آن را اجرایی نمی کند و دلیل باقی ماندن برخی از مشکلات در صداوسیما همین است.

وی ادامه داد : به همین خاطر تغییراتی در قانون داده شده است تا در صورت عدم اجرای تذکرات داده شده تا حدود تعیین شده در قانون شورا جهت مطلع نمودن مقام معظم رهبری تذکرات را طی نامه ای تنظیم می کند تا با نظر رهبری پیگیری شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امر به معروف در جامعه نهادینه و شایع نیست، گفت : با توجه به اتفاقاتی که برای آمرین به معروف درکشور رخ داده و در چند وقت اخیر تعدادی نیز شهید شده اند و قانونی در حمات از امرین به معروف و نهی از منکر تصویب و به دولت ابلاغ شد.

متاسفانه دولت قانون امربه معروف و نهی از منکر را اجرا نمی کند وی در ادامه اذعان داشت : متاسفانه دولت به جای اینکه این قانون را اجرایی نماید نامه ای 4 صفحه ای نوشته شد به مقام معظم رهبری توسط رئیس جمهور که این قانون مشکلاتی دارد و حضرت آقا نامه و قانون را برای داوری به شورای حل اختلاف فرستادند و در آنجا حق را به مجلس داد.

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: متاسفانه با این وجود دولت قانون امربه معروف و نهی از منکر را اجرا نمی کند و تصورش این است که قانون دست و پای دولت را می بندد که باید توجه شود این قانون برای آیندگان نیز است و همه دولت ها باید عمل نمایند و تا زمانی که این قانون به مرحله اجرا در نیاید مشکلات آن نیز نمیتواند استخراج و اصلاح گردد.

وی به طرح حمایت از احداث و تجهیز مساجد اشاره کرد و گفت: حمایت سخت افزاری در جهت ساخت و تجهیز مساجد از وظائف دولت های اسلامی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در برخی از محله ها می بینیم چند مسجد وجود دارد و در برخی از محله های دیگر شاهد عدم وجود مسجد هستیم که این جا نمایی نا ماسب نیز مشکلاتی را ایجاد می کند.

کشور حدود 1000 مسجد کم دارد

وی ادامه داد: ما در کشور حدود 1000 مسجد کم داریم و برخی از ناتوانی های مالی نیز در این خصوص تاثیر گذار بوده است.

دبیرمجمع نمایندگان استان گلستان، افزود: این قانون با اشکالاتی که شورای نگهبان گرفته در حال رایزنی و بررسی برای حل مشکل است تا بتوانیم این قانون را زودتر به تصویب برسانیم.

وی در ادامه به پیگیری هایی که در خصوص قانون جامع رسانه ها در مجلس توسط کمیسیون فرهنگی شده است اشاره کرد و گفت : قانون فعلی مطبوعات به فعالیت های مجازی صورت گرفته اشرافیت ندارد و با نقص در این بخش روبرو نیز هست و قانونی برای فضای مجازی نداریم.

قانون جامع رسانه به دنبال دفاع هدفمند از اهالی رسانه است

عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف این قانون دفاع هدفمند از اهالی رسانه است و در بخش هایی نیز در برابر افرادی هست که مورد نقد قرار می گیرند و از ابزارهای مختلف می خواهند جلوی رسانه را بگیرند.

وی ادامه داد: اهالی رسانه با حقوق حداقلی کار می کنند و حمایتی حداقلی از آنها نمی شود.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: دولت و وزارت ارشاد به ما گفته اند ما خود در حال تهیه و تدوین لایحه ای برای ارائه به مجلس در خصوص رسانه ها هستیم و از ما خواسته اند که دست نگهداریم و یکی از دلایل تصویب نشدن و به طول انجامیدن این موضوع نیز همین است و البته اگر خود دولت لایحه ارائه نماید چون برای منابع مالی آن برنامه ریزی کرده مشکلی در تصویب نیز نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام شده است هنوز لایحه از طرف دولت در این خصوص به مجلس ارائه نشده است و انتظار داریم زودتر این اتفاق انجام شود.

دبیرمجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه گفت: برای کمک به دولت برای ارائه برنامه 6 ام توسعه کمیسیون فرهنگی بررسی هایی را در حوزه فرهنگ انجام داد و با پیگیری ها و جلسات کارشناسی و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور جزوه ای تهیه و به دولت داده شد.

وی ادامه داد: پیشنهادی برای دائمی شدن برخی بندهای برنامه توسعه کشور آمده که به 50 بند در این پیشنهاد اشاره شده و در این 50 بخش فقط یک بند به مسائل فرهنگی ارتباط دارد که در آن تنها در خصوص توسعه فعالیت های دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و اشاره ای هم به توسعه گردشگری شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه انتظار می رفت با توجه به اهمیت فرهنگ در این پیشنهاد دولت حداقل چند بند آن به مسائل فرهنگی اشاره شده باشد ، افزود : کمیسیون تلفیقی برای بررسی مسائل فرهنگی شکل گرفت و مواردی که در برنامه 3 و 4 توسعه دیده شده بود ولی در برنامه 5 از قلم افتاده بود احسا شده و به دولت برای بررسی داده شده است.

دید بدی نسبت به دولت برای ارائه برنامه ششم توسعه وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: دید بدی در مجلس نسبت به دولت در خصوص ارائه برنامه 6 ام به وجود آمده است که دولت می خواهد برنامه را با توجه به مجلس آینده ببندد و به همین خاطر برنامه را با تاخیر می خواهد ارائه دهد.

طاهری در ادامه به تذکر کتبی که به رئیس جمهور در خصوص پرداخت مطالبات کشارزان داده است اشاره کرد و افزود : متاسفانه به کشاورزی در دوره های مختلف کمک خاصی نشده است تا وضعیت کشاورزان بهتر شود.

وی با اشاره به قانون هدف مندی یارانه ها ، اذعان داشت : در این قانون منابع درآمدی به 3 بخش تقسیم شده و قرار بود یک بخش به پرداخت یارانه نقدی ، یک بخش به کشاورزی و بخشی نیز به صنعت اختصاص داده شود.

دولت سهم کشاورزی و صنعت را در قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت نکرده است

طاهری در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه دولت قبل و دولت کنونی فقط در بخش پرداخت یارانه نقدی خوب عمل کرده اند ، تصریح کرد: انتقاد جدی این است که چرا دولت سهم کشاورزی و صنعت را در قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت نکرده است.

وی به افزایش قیمت حامل های انرژی اشاره کرد و گفت: هزینه تمام شده تولید محصول برای کشاورزان گران تمام شده است و باید محصول نیز به همان نسبت گران خریداری شود . نماینده مردم گرگان و آق قلا افزود: در حال حاضر کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد و فرزندان کشاورزان نیز حاضر به کشاورزی نیستند که این موضوع مشکلاتی را در جامعه ایجاد خواهد نمود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت به کشاورزان گفت که برنج نکارند به دلیل کاهش منابع آبی و آنها را به سمت کشت سویا فرستاده اند ، تصریح کرد: برخی از محصولات سویاها در استان به دلیل مناسب نبودن زمین برای کاشت علوفه ای شده و برخی دیگر نیز هنوز پول خود را دریافت نکرده اند.

به گفته وی ؛ اگر پرداخت مطالبات کشاورزان به موقع انجام نشود کشاورز نمی تواند به کشاورزی خود ادامه دهد و کشاورز خسارت جبران ناپذیری خواهد دید.

استکبار به دنبال تخریب کشورهای اسلامی به دست خودشان است

طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر خط مقاومت در منطقه قوی تر شده و این موضوع برای استکبار جهانی نگرانی هایی را ایجاد کرده است و متاسفانه سران برخی از کشورهای اسلامی نیز که سر سپرده اند و برخی نیز در دام نظام سلطه افتاده و دامی که استکبار پهن کرده و آن تخریب کشورهای اسلامی به دست خودشان است را حمایت می کنند.

وی به جنگ عربستان و یمن و فعالیت داعش ، اتفاقات سوریه وترکیه و ... اشاره کرد و گفت : در این اتفاقات دود فقط به چشم کشور های مسلمان می رود و فرقی بین شیعه و سنی ندارد و همه آسیب خواهند دید. نماینده مردم گرگان و آق قلا افزود: هدف اصلی استکبار از این اختلاف افکنی کل جهان اسلام و تشدید اختلافات بین مذاهب اسلامی است.

وی به بیانات رهبرمعظم انقلاب در جمع علمای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: باید طبق فرمایش حضرت آقا اندیشمندان و علما بیایند و مشکلات را برطرف کنند و امیدی به سیاست مداران کشورهای اسلامی نیست و باید حرکت های مردمی در جهت جلوگیری از این اتفاقات شکل بگیرد.

ممکن است افرادی که صلاحیت ندارند به دلیل سوء استفاده ثبت نام کرده باشند

طاهری با اشاره به ثبت نام گسترده داوطلبان شرکت در انتخابات گفت: این تعدد ثبت نام کنندگان نگران کننده است از جهت اینکه ممکن است هدفی پشت آن باشد و نگرانی از جهت حجم کار نیست چون وظیفه دستگاه انجام وظیفه محول شده است.

وی ادامه داد: ممکن است افرادی که صلاحیت لازم را ندارند برای حضور در دو مجلس بعدا به دلیل اینکه نام آنها در بین تائید شده ها نیست بعدا سوء استفاده کنند و بگویند شما تعداد زیادی را رد کرده اید و باید در این خصوص روشنگری نمود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا خاطر نشان کرد: از رد صلاحیت شدن کاندیدا ها استقبال نمی کنم چون حضور بیشتر می تواند افراد بیشتری را پای کار بیاورد ولی همه باید تابع قانون باشند و اگر رد صلاحیت شد باید از طریق مراجع قانونی پیگیری نماید.

وی به اصولگرایی و تعدد کاندیدا ها اشاره کرد و اذعان داشت : طبیعی است با افزایش کاندیداها از جناح های مختلف تعداد کاندیداهای اصولگرا نیز افزایش یابد.

اصولگرایان از تجربه انتخابات 92 عبرت بگیرند

حجت الاسلام طاهری اذعان داشت: انتظار این است که برای به نتیجه رسیدن در حوزه های انتخاباتی باید تعدد نامزدهای اصولگرا کم شود و به عدد مورد نیاز نزدیک شود.

وی در ادامه افزود: آسیبی که جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری خورد به خاطر تعدد نامزد ها بود که به همین واسطه توفیق خدمت گذاری را از دست دادن و باید از این موضوع درس عبرت بگیرند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: دوستانی دارند به عنوان ائتلاف اصولگرایی در استان زحمت می کشند و من به آنها اعلام آمادگی کرده ام که هر تصمیمی بگیرند توجه کنم و رقبا نیز باید به پرهیز از تکثر توجه داشته باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر