c_300_250_16777215_10_images_022333222565.jpg

ترکمن سسی-رئیس جمهور ترکمنستان گفت: روابط و همکاری‌های بین «عشق‌آباد» و «تهران» از بالاترین سطح برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان شب گذشته با «سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در عشق‌آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از سطح مناسبات میان عشق‌آباد و تهران، تصریح کرد: دولت ترکمنستان پایبند به روابط دوستی و همکاری‌های ثمره بخش و رو به توسعه با جمهوری اسلامی ایران است.

بردی‌محمداف افزود: ترکمنستان بهترین همکاری دوجانبه، چند جانبه، منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف دارد و ملاقات‌های در سطوح مختلف سران و مقامات ۲ کشور دوست و همسایه گواه بر گفته‌‏های فوق می‏‌باشد.

«سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در عشق‌آباد نیز در دیدار خدا حافظی خود با رئیس جمهور ترکمنستان، افزود: تهران به توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه با عشق‌آباد اهمیت ویژه قائل است.

رئیس جمهور ترکمنستان و سفیر ایران در عشق‌آباد در جریان این ملاقات طیف وسیعی از روند فعلی و دورنمای روابط و همکاری‌های میان ۲ کشور و نیز روند اجرای توافقات حاصله توسط سران ۲ کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر وجود ظرفیت‌های عظیم برای توسعه و گسترش بیش از پیش تعاملات و مراودات میان ۲ کشور در عرصه‌های مختلف تاکید کردند.

طرفین در این زمینه بر افزایش میزان مبادلات تجاری میان ۲ کشور و نیز بر اهمیت بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ مشترک زیربنای همچون خط راه‌آهن سه جانبه ایران – ترکمنستان-قزاقستان و نیز تعاملات در زمینه انرژی،صنعت نفت و گاز و نیز ارائه خدمات فنی و مهندسی تاکید کردند.

طرفین همچنین در این ملاقات، بر اهمیت روابط و همکاری‌های فرهنگی و انسانی میان ۲ کشور و نیز بر وجود اشتراکات فراوان تاریخی، گرامیداشت شخصیت‌های مشترک فرهنگی،تاریخی،ادبی و هنری ملت ایران و ترکمن از جمله بر اهمیت گرامیداشت «مختومقلی فراغی» شاعر بلند‌آوازه ترکمن که آرامگاه وی در ایران قرار دارد، تاکید نمودند.

هاشمی گلپایگانی سفیر جمهوری اسلامی ایران که در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ فعالیت خود در عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان آغاز کرده بود، در پایان ملاقات با رئیس جمهور و مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور ،بابت حمایت و پشتیبانی دولت و ملت شریف ترکمنستان در سال‌های ماموریت دیپلماتیک خود صمیمانه قدردانی کرد.

وی گفت: حدود ۶ سال است که به عنوان سفیر ایران در عشق‌آباد فعالیت کردم و هم اکنون نیز با بهترین احساسات و خاطرات خوب و خوش از ترکمنستان برمی‌گردم.

هاشمی گلپایگانی ادامه داد: اطمینان دارم که روابط و همکاری‌های میان تهران و عشق‌آباد بیش از پیش توسعه و گسترش خواهد یافت.

«سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در عشق‌آباد، اولین سفیر خارجی مقیم عشق‌آباد است که رئیس جمهور ترکمنستان ۲ مرتبه بالاترین مدال و نشانه افتخاری دولتی ترکمنستان را به پاس خدمات شخصی در زمینه توسعه و گسترش روابط و همکاری ایران با کشور ترکمنستان به وی اعطا کرده‌ است.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 یونس 1394-10-19 07:22
آقای رئیس جمهور :
حرف تا عمل فاصله زیادیه ، وقتی به زبان میگی رابطه ایران و ترکمنستان خوبه یک کار مثبتی هم انجام بده زندانیان ایرانی رو شرایطی فراهم کن که زودتر و راحت تر آزاد بشن و با راننده هایی که از خاک کشور شما برای تردد استفاده میکنن برخورد بهتری داشته باشید و با کوچکترین بهانه راننده ها رو زندانی و ماشین هاشون رو مصادره نکنید که اکثرا صاحب ماشین نیستن و فقط رانندن و یا کلی قسط دارن میدن .
بیا و مردی کن و به احوال این مردم مهجور رسیدگی کن .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر